Salut!
un parell de consultes de linux (debian):

1. tinc instal·lat el servidor apatxe, però no sé mirar si "es veu" des de fora.
Els documents públics els he de posar a var/www/?
Els puc posar a qualsevol altre lloc?
Com ho faig per diferenciar quins es poden veure des de fora i quins no?
Com ho faig per assignar diferents permisos a cada carpeta que hi crei?
Quina és la URL on es veu? lamevaIP/...?

Tot plegat és gaire complicat? no tinc ganes de fer d'aprenent de bruixot i que algun espavilat sense escrúpols em faci una desgràcia al disc dur.

2. He instal·lat el mplayer i vull convertir un arxiu *.ra a *.wav
escric (per indicació de'n BV):
debian:/home/albert0# mplayer /magatzem/hola.ra -ao pcm -aofile hola.wav

em respon:
bash: mplayer: command not found

què faig malament? què em falta?

agraït per avançat,