Hola!

Jo vaig plantejar aquest tema fa uns dies perquè de cara a la tardor tinc previst canviar el meu PC per un de 64 bits i el dilema és si instal·lar l'XP de 32 o passar-me al nou de 64. En una altra revista vaig llegir totes aquestes qüestions que apuntes i com que només canviaré la torre tinc els meus dubtes sobre què fer.

Segons sembla, si mantinc l'XP de 32 no tindré cap problema amb els drivers ni amb l'antivirus i el tallafoc, però el rendiment del processador de 64 serà menor. I quan vulgui posar l'XP de 64, cosa que passarà tard o d'hora (si encara no m'he passat a Linux ;-), hauré de reinstal·lar-ho tot.

I si ara poso l'XP de 64, caldrà buscar drivers nous i un antivirus que funcioni (a la botiga em diuen que el tallafoc serà de hard), però no sé si el rendiment es notarà fent funcionar programari de 32.

I al cap i a la fi, tal vegada les divagacions sobre les diferencies de rendiment entre AMD 64 + XP 64 / AMD 64 + XP 32 són una tonteria. I si es tracta d'unes millores de rendiment gairebé imperceptibles amb el programari actual de 32 bits? (com podeu veure l'interrogant demostra la meva total ignorància sobre el tema...)

Salut i bona navegació!

En/na Francesc Garí Lleixà ha escrit:
Fa alguns dies, algú va preguntar pels sistemes de 64 bits.
A la Revista Computer Hoy (nº178), hi ha un reportatge sobre el tema amb l'opció Windows.
Observacions:
- Ara mateix no es pot actualitzar de 32. Ha de ser instal·lació nova.
- Hi han pocs programes que funcionin a 64 ara mateix.
- Alguns programes i jocs de 32 bits no funcionaran. Sobretot els de baix nivell (Antivirus, tallafocs, etc)
- Els que funcionin, ho faran a quasi la mateixa velocitat.
- Fa falta drivers nous pel tot el hard. Alguns fabricants poden passar de fer controladors per sistemes nous.

Conclusions més o menys personals:
Ara mateix no cal fer servir soft de 64. Seria una complicació per buscar-se problemes amb difícil solució. Estem davant d'un punt d'inflexió del hard, on si que es convenient apuntar-se ( si partim de zero ), ja que molts dels standards de fins ara quedaran obsolets en poc temps. És un bon moment per preparar la darrera actualització ( si possible ) del vell 32 o comprar ( si no podem esperar a Nadal ) una plataforma de 64 nova amb Memòria Dual Channel, PCI Express, discos SATA/RAID, 939 (AMD), etc. I fer servir, de moment un sistema de 32 bits, a veure si apareix l'actualització.
Suposo que es farà amb els menors traumes possibles.

Toni Dalmau, periodista
L'Absurd Diari (http://www.absurddiari.com)
Notícies surrealistes, insòlites i sorprenents