En/na Josep M Puig ha escrit:

Hola,

2005/8/13, Excubitor <[EMAIL PROTECTED] <mailto:[EMAIL PROTECTED]>>:

> [...]
    credibitat , perque fa semblar que els animals destinats a abrics de
    pells, es sacrifiquen així i ja està. I això No es cert ( semblo del
    gremi de pelleters, però res més lluny de la realitat !!). Aquest
    video
    és allo que s'en diu sensacionalista ( hi ha gent que li agrada i
    molt i
    no em referia en cap cas a tú) , però no s'ajusta a la realitat,
    si més
no a la majoria de països minimament avançats Veient el video sense cap mena d'explicació és totalment comprensible el teu comentari, però si busques per la pàgina trobes un enllaç que el situa en el seu context http://www.altarriba.org/2/verguenza/vg-china1.htm No és gore, és un video denúncia

Jo diria que es un vídeo gore que denuncia una situació concreta que passa en un país tercermundista però que vol semblar que és un mètode generalitzat. A la web on hi ha el vídeo no fa cap comentari de la seva ubicació, sinó que només parla de quants animals fan falta per fer un abric , segons de quina espècie es tracti. Al final hi ha una colla de links on vas a parar on tu dius, però ja molt deslligat , trobo. Seria més clar un texte al costat del vídeo tipus " així sacrifiquen-torturen tuixons a la Xina per fer pells que es compren a europa " per exemple, tot i que tampoc seria 100% precis, fora menys manipulador.

. En aquest sentit, com en molts altres, la Xina és un pais tercermundista, on és inimaginable crear una legislació que reguli aquests fets. A casa nostra això no passaria, la nostra moral ens impedeix soportar aquest tipus d'actes, però la nostra doble moral no ens impedeix comprar aquestes pells a bon preu per fer luxosos abrics.

Ja , però i si les pells fossin d'animals escorxats legalment previ atordiment ? Llavors la web perd tot sentit no ? Vull dir , es el mètode de sacrifici o el fet en si el que ho fa immoral ? Ostres, no se si m'explico. Aquesta web , esta en contra de matar animals NOMES per la seva pell ( com a mínim, això es el que entenc ). Fan servir el vídeo de com ho fan a un lloc del tercer mon (?), que es prou escruixidor com per fer esgarrifar, però ho fan passar com si fos el més normal del mon, quan segur , la major part del venedors de pells, s'abasteix de pells procedents de sacrificis legals, en escorxadors també legals. D'altra manera seria impossible abastir el mercat.

<>A la fi, qui és més barbar? El xinès que té la mentalitat que tenien els nostres avantpasats fa 100-150 anys enrere, o el què pregona la seva moral civilitzada i acaba comprant aquestes pells amb la intenció d'incrementar els seus beneficis? Jo ho tinc molt clar.

100-150 ?, jo no aniria tan lluny :-) . Jo també ho tinc clar, però no veig que te a veure això amb el vídeo. Crec que es pot resumir en que compartim una mateixa idea del què, però potser no del com.

excubitOr