Hola ,

Saturday, August 13, 2005, 9:52:40 PM, escrius:

> [...]

> per aquí. El fet que es reprodueixin i cuidin la seva prole a mort no es
> exclusiu dels mamifers. Anfibis, aus, fins i tot insectes com les
> formigues tenen "nurseries"....Si hem de posar una linia, segur que
> serem injustos. Es diu que l'únic animal que sap que ha de morir es
> l'home. En tinc els meus dubtes... per altra banda hi ha assajos fets a
> ficus ( bé, no sé.., alguna planta) on es mostrava com "patía" quan se
> li acostava una flama , encara que no l'arribés a tocar. Els cientifics
> valoraven que la reaccio electro-quimica era equivalent al nostre estress.

Es veritat que sabem ben poc dels "sentiments" dels "altres" essers
vius.
Entrariem aqui en controversies mes filosofiques que biologiques. Que
vol dir patiment ?
I sobre les reaccions dels ficus. Sabeu que hi han estudis que moltes
plantes desenvolupen toxines anti insectes quant son atacades par
aquests ? Per exemple la tomatera.
Pero el mes curios es que s'ha comprobat que plates veines, que no han
estat atacades encara, tambe desenvolupen aquestes toxines ?
Tot això esta encara molt fosc.

Pero molt.

Pateix un insecte ?

Despres de dedicarme tota la vida a estudiar i observar els insectes
no puc dir res ni a favor ni en contra.
M'en guardare prou.
--
*--\      /--*           Alfons G. Dolsa
|____\@@/____| Museu de les Papallones de Catalunya
 \ Ç  ##  Ç /     http://www.papallones.net