Hola ,

Sunday, August 14, 2005, 9:48:44 PM, escrius:

> Hola,

> El diumenge 14/08/05, a les 09:49 (+0200), Dolsa- va escriure:

> Vaig veure un reportatge d'una ecologista extremista
> que no nomes era vegetariana: tambe estava contra matar
> plantes. Que menjava? Nomes fruita, perque segons ella
> es l'unic aliment que esta fet per la naturalesa amb
> aquest fi.

No es veritat. Esta fet per a la reproducció de la planta.
Malgrat tot , en segona "utilització, tambe ho son per que altres
animals en mengin i dispersin les seves llavors. . . pel tub
d'escapament.
I els insectes tambe son per menjar. I tambe altres animals.
SObre els insectes. Habeu pensat per que hi han mes a la primavera i a
l'estiu ?
Sencillament es per que en aquest moment hi ha una necessitat mes alta
de proteïna animal donat que hi han mes especies en fase de cria. La
natura fa un "Just in time" perfecte.
I les especies depredades necessiten dels seus depredadors,a l'individu
menjat no li fa gracia, pero l'especie ho necessita.
Una papallones de la col femella pot pondre uns 400 ous. Si sortissin
399 femelles i un mascle, que dones per totes el pobret, al cap d'un
any, d'aquesta papallona hi haurien 24 bilions ( i no dels anglosaxons
) de papallones que haguessin estat 24 bilions d'erugues menjant el
seu aliment. La especie necessita, doncs, ser menjada i per això esta
feta, per donar aliment a altres essers.

> Aixo de les plantes no en tinc ni idea, pero diria que
> no senten dolor. El dolor l'unica utilitat que te es
> avisar l'organisme perque prengui mesures contra alguna
> cosa, ara be, com tothom sap una planta no es pot moure
> i per tant no pot reaccionar, i per tant el dolor i el
> plaer no tenen sentit en una planta. Per altra banda
> no tenen sistema nervios, amb la qual cosa es dubtos
> que tinguin ni tan sols sensacions.

No senten dolor com nosaltres ho sentim pero qui t'assegura que no
senten altres sensacions ?

La maquina llença pilotes pregunta "Carles, i que es això del sabor"

--
*--\      /--*           Alfons G. Dolsa
|____\@@/____| Museu de les Papallones de Catalunya
 \ Ç  ##  Ç /     http://www.papallones.net