En/na "Pere Castells" ha escrit:
Estem al 2006 (ho diu el calendari), la tecnologia avança i quasi es a l'abast de tothom (o de molta gent) .. pregunto, encara s'han de comprar llibres en format paper?.
Trobo que la discussió no hauria de ser si en paper o en digital, si comprats o fotocòpies, si subvencionats o de paganini.
Tot això ens despista de la pregunta principal: perquè punyetes les assignatures necessiten "el llibre"?. Que el professor expliqui el que hagi d'explicar i ajudi a trobar la informació pertinent a cada lliçó: a internet, a la biblioteca o preguntant als avis.
La gràcia d'ensenyar (i d'aprendre) no és recitar com un lloro el que diu un llibre sinó saber trobar els coneixements que necessitem en cada moment.
Tenir un únic llibre, com si fos la bíblia, fa mentalitats dogmàtiques i unidireccionals "al llibre diu", "això no entra"... on s'és vist que un llibre sol sigui la veritat? o que el que no surt al llibre no interessi?
Fotem els llibres de text a la bassa i que els nens aprenguin a consultar més d'una font i a contrastar dades, a veure si descobreixen que aprendre és fer-se una idea pròpia a partir del que diuen els altres.
Però clar, per això caldria professors que expliquessin enlloc de limitar-se a dir "subratlleu aquesta línia" o "us apreneu aquesta pàgina" i alguns professors es quedarien sense vendre x exemplars cada any del llibre que han escrit ells i curiosament és el recomanat per l'escola on treballen.
Albert Que _______________________________________________ llista de correu de l'Internauta [email protected] http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta
