Hola,

El dijous 16/03/06, a les 18:51 (+0100), Lo Maki de Ponent va escriure:
> En l'ordinador tenia un cd i un cd-rw.
>
> He canviat el cd per un dvd i sembla que la ubuntu no s'hagi enterat.

Què vols dir?

Els CDs, DVDs, etc. no necessiten drivers. Només que
estiguin endollats el kernel ja els detecta. Pots provar
amb l'ordre:

dmesg | grep CD

que t'hauria de contestar una cosa així:

hdc: SONY CD-RW CRX220E1, ATAPI CD/DVD-ROM drive
hdd: PHILIPS DVDR1640P, ATAPI CD/DVD-ROM drive

òbviament amb els noms dels teus dispositius.

> Hi ha quelcom semblant a un administrador de maquinari on pugui buscar
> maquinari nou instal·lat o ho pugui fer a mà?

Que jo sàpiga no hi ha cap administrador de maquinari.
El tema del maquinari és una de les coses més complicades,
cada un va a la seva manera. Ara, els CD-ROMs, etc. ja
et dic que no té cap secret.

--
hrnzt