Fa uns dies vaig descobrir (via vilaweb em sembla) el blog
"Diari de guerra - del 4 juny 1938 al 29 abril 1939"
el qual us recomano... és prou "interessant" anar llegint les
anotacions dia rere dia... si voleu donar-l'hi un cop d'ull.

http://memoriahistorica.blocat.com/
"
Aquest diari recull les experiències que l'avi va anotar en una petita
llibreta blava que duia sempre a sobre durant la Guerra civil, des de
que es va incorporar (el 4de juny 1938) fins que va tornar a casa (el
29 d'abril 1939).

Els fets descrits en la primera part, des de la incorporació fins que
fou ferit a la Batalla de l'Ebre, els va redactar posteriorment en un
petit quadern.

De la resta, la fugida a França, l'ingrés al camp de concentració
d'Argelès sur Mer i l'estada al Camp de concentració de Miranda de
Ebro, fins al retorn a casa només hi ha les anotacions de la llibreta
blava i la correspondència mantinguda aquells dies.

Jo només ho he transcrit.

Montserrat Palet i Piqué.
"
--