A Dilluns 12 Juny 2006 21:06, [EMAIL PROTECTED] va escriure:
> No hi posaria la mà al foc... la televisió és un mitjà que està
> controlat única i exclusivament per l'EMISSOR; el "mando" a distància
> només és una il·lusió de poder, ja que tots els canals fan el
> mateix (anuncis incl.) al mateix temps, per tant canviar de canal
> NO SERVEIX DE RES.

Es tracta de veure programes en diferit, pels directes caldrà empassar-se el
que amollin, possiblement sí.  Estic fent prediccions i si van sobre el futur,
són fotudes :D

> Llavors, com es financia la televisió?

Què no aleshores no és viable el negoci?  Ja veurem què passa :)

Possiblement ens tractaran de pirates, com ja fan les discogràfiques.
Qualsevol cosa abans d'acceptar que el seu negoci actual s'està acabant.

Imagina programari al que li pots dir «cada dia grava la Terribas (posa-hi qui
vulguis), els programes que tractin del tema tal, les pel·lis on hi surt
fulano, partits de tennis que es resoli al 'tie break' i els debats on hi
parla aquell.  Finalment sorpren-me».  Que en base a això trobis un 80% que
t'interessa al disc dur, tot ben organitzat mitjançant programari.  Que
caiguin sorpreses relacionades amb seleccions anteriors, això mateix que avui
passa en mirar què comparteixen persones que tenen qualque música que
t'agrada.

Una cosa sembla clara: qui tornarà enrere al model actual si pot usar així la
TV?

Algunes, més modestes, repeteixen els programes un caramull de pics. Perquè,
si ho pots fer tu mateix amb el gravat al disc dur?  I no t'ho perds, perquè
el programari s'encarrega de gravar-ho.  Un canal podria estar més repartit.
Hi hauria excés d'oferta de canals :)  Ara es basen en que n'hi ha pocs
perquè l'espai radioelèctric és limitat i els ha d'administrar el
govern --repartint-los als amics. S'acabaria aquesta cançó.

> Amb els anuncis. Ara bé, com
> que la gent no és tan estúpida com per mirar anuncis per pròpia
> voluntat, la subsistència del mitjà depèn directament del fet que
> l'emissor tingui el CONTROL sobre el que veu el receptor (i.e. el
> pugui obligar a mirar anuncis). En altres paraules, si la televisió et
> permetés veure NOMÉS el que t'interessa, és a dir que tu tinguessis el
> control sobre el que veus, automàticament les empreses deixarien de
> contractar publicitat i els canals de televisió es quedarien sense
> recursos per pagar els productors de "continguts".

Potser el problema és voler fer tants continguts i el model actual de TV serà
insostenible.

> Ara no sé si és una bona notícia o una mala notícia.

:D

--
Benjamí
http://blog.bitassa.cat