Hola Pere.

Fa anys es pagava el valor venal del vehicle... el que deia el
llibre de taxacions.. el mateix que fan servir els comercials
en comprar-te el cotxe (una mica més o menys segons l'estat
del cotxe)

No sé des de quan, ni com s'ha de fer per reclamar-ho, et paguen
la reparació total ( - franquícia) o et compren un altra cotxe de
les mateixes característiques.

Un cotxe, a partir d'uns quants anys, ja no val la pena tenir-lo a
tot risc.

Si la culpa és del contrari evidentment no has de pagar franquícia
i si no te assegurança i a el "fons de compensació" (crec que es
diu) on hi col·laboren totes les asseguradores per pagar en aquests
casos.

Heu mirat les companyies on-line?
DirecSeguros... Genesis... FenixDirecto... LineaDirecta...
AMV (per motos)

Realment hi ha MOLTA diferencia en el preu de l'assegurança i
les cobertures son si fa no fa les mateixes.

El meu clio em costava cap a 600 euros A TERCERS amb Zurich, tot
i tenir molta bonificació per més de 10 anys de fidelitat i pocs/cap
accident. (assegurança feta quan treballava a una agència)

Amb DirecSeguros, A TOT RISC amb franquícia de 130m peles (la
més gran que hi havia) em costa uns 360€ l'any.

Sé de gent que amb l'estalvi de l'assegurança s'han comprat un
ordinador o s'han pagar unes bones vacances !!! :-)

Adéu!!!

En/na "Pere Castells" ha escrit:
Be, gràcies a tots ... faré el que heu dit (en Jordi) ... esperaré a veure en quant perita el cotxe ... un cop tingui el document, si no volen reparar, ho faré jo ... pagaré la factura i l'aniré a cobrar .... ells tindran el dictamen pericial on diu que s'ha de pagar pel valor de cotxe .... perdoneu, els hi diré de tot menys maco ... no funcionarà. Suposo que estan acostumats a aquestes coses ... però ja ho tinc decidit .. ho foto en mans d'un advocat .. i reclamaré fins la darrera pela`.

Tot i que no guanyi res, intentaré denunciar-los demanant danys i perjudicis, soc comercial, el cotxe el fa servir la meva dona, però està al meu nom ... soc comercial, no se si puc demanar mes coses ....

n'estic molt emprenyat amb les companyies d'assegurança ... si teniu dos minuts os explico:

Tenim una assegurança de cobrament dels clients, ens pagaran un 80% de total que el client deixi de pagar, dels morosos ... desgraciadament hem tingut un cas d'un que ens ha deixat de pagar 70.000 Euros ... (be, es un disgust passat, fa mesos, ho porta la feina).

Dons be, la companyia diu que pagarà ... però, i aquí comencen el problemes .. no podem negociar amb el client ni intentar vendre res. Hem arribat a un acord, el paga per avançat i nosaltres li servim producte ... ara es el millor client pel que fa a condicions de pagament ... dons no ens deixa !!!!

Els hi dic: - mirin, nosaltres tenim una pòlissa, paguem escrupolosament cada mes. Ni ens queixem, ni deixem de fer-ho pel preu que ens cobren, paguem i punt .. i si no la fem servir vostès no ens tornen diners .... per tant, el contracte es molt clar, jo pago el contracte ... tu pagues lo contractat, es així de simple .... dons no, que no hi ha manera ... si fem operacions comercials amb el client, el que cobrem es a compte de la deute total .... son, i perdonareu, una pandilla de impresentables (anava a posar un insult, però em reprimeixo per la llista, no en teniu la culpa).

En fi, que "hecha la lei, hecha la trampa" .... ho fem a través d'un tercer .. perque? dons perque per poc que tinguem un marge, eixugarà en lo possible aquell 20% que perdérem ... que no cobreix el seguro ... insisteixo, ara es el millor client, enviar calers = enviem producte, i si vol continuar? (no te mes remei), no pot deixar de comprar-nos ... (no explicaré perquè, es complicat i no cal).

En fi, que ja no es la lletra petita (que ho es, ho posa al contracte) es que com sempre passa, no saps si tens una bona assegurança fins que cal fer-la servir ... resumin, mai la tens .... però, sense animar a ningú, es pitjor no tenir-la ... sinó, l'alternativa es llogar un parell de matons i intentar cobrar el 50% ... però això no pot ser, va contra la llei .... una llei que diu que ha de pagar però que no s'aplica. Aquest país, i d'altres, tenen unes excel·lents lleis, però no s'apliquen ... no se perque serveixen.

Be, ja os diré com va el tema ...

Gràcies a tots, aquesta opció no la contemplava. Pensava discutir-me fins a quedar suat, però em sembla la mes sensata, no m'he de posar nerviós, es el que volen .... i aquest cop puc esperar (tindré un cotxe de substitució) i els hi tinc ganes, moltes ganes ....

P.D.: El cotxe està sencer, senzillament (es un dir) està tord de davant ... el bastidor s'ha desplaçat uns 3 centímetres, suficient perque el capó estigui tord i no es pugui obrir ... la resta d'habitacle esta immaculat ... crec que en diuen que s'ha de ficar on "no se que" al potro? ... per adreçar-lo ...

P.D (2): Sento els totxos .... però no se si es nota que estic acostumat a xerrar i que m'agrada ... ho sento. :-)) _______________________________________________

Adéu

Esteve Valentí
[EMAIL PROTECTED]