----Original Message Follows----
From: "sandek2004" <[EMAIL PROTECTED]>

Kenapa mesti ada maksud tersembunyi. Bukankah th menulis ayat nyata
bukan syair?

Hanya ketololan sahaja yang nggak faham apa di baca. Mari sandek
tunjuk.
TH:ada yg menulis anjing,tapi orang melihat ia adalah hasil seni

Coba 'nona cahayamata' buat carian internet dapatkan perkataan anjing
dari Al-Qur'an. dengan perumpamaan itu apakah kita boleh kata Allah
bersyair?itu kinayah bagi orang yang tidak mahu terima nasehat, udah
dibagi sindiran dan nasehat melalui sindiran nggak mo faham.

  Jadi syair atau puisi menggunakan lafaz anjing adalah perumpaaan
bagi hati yang masih 'hidup',supaya mereak itu tidak jadi seperti
tabiat anjing. Diberi air pun terjelir dan tak dibagi air pun
lidahnya terjelir. Ia bukan umpat keji.

Nurulain bismi tulis: Siapa kata umat Islam dibenarkan mengaibkan
 > (m'kritik, menegur dsewaktunya) dan melakukan amar ma'ruf
 > ngan cara yg zalim ie secara menghebahkan di khalayak ramai..

  siapa yang mengumpat di milis lain yang boleh dibaca oleh semua
orang satu dunia. Bukankah yang nama topengnya nurulshifa dan S2S.
jadi tanyalah kembali diri kamu :amar ma'ruf apa nie??"

Sandek amat kagum cara 'nona cahayamata' putar, kamu putar sama macam
bung AA.Sandek belajar banyak sih. sekarang sandek gunakan taktik
yang sama aja. Kok kamu bacanya gimana? Kamu sendiri mengumpat, kok
kamu pura-pura tanya "amar ma'ruf apa nie??"

jawaplah sendiri.(Ya RABB sembuhkanlah penyakit HATI kami)
khususnya penyakit nurulain ini. Kasihanilah dia ya Allah.
Mudah mudaham kita mendapat hidayah.

--- In [EMAIL PROTECTED], "nurulain bismi"
<[EMAIL PROTECTED]> wrote:

> [...]
 >
 > tak pernah tau pun kata umat Islam dibenarkan mengaibkan
 > (m'kritik, menegur dsewaktunya) dan melakukan amar ma'ruf
 > ngan cara yg zalim ie secara menghebahkan di khalayak ramai..
 > amar ma'ruf apa nie??
 >
 > nurul'ain
 > p/s: AAMIN.. (Ya RABB sembuhkanlah penyakit HATI kami)
 >
 > ----Original Message Follows----
 > From: &quot;sandek2004&quot; [EMAIL PROTECTED]
 >
 > waduh ini sudah lain, kok definasi umpat mahu disamakan dengan
 > mengkritik , menegur , komentar dan amal maaruf nahi mungkar.
 >
 > Waduh gimana boleh sampai begini tafsirannya? umpat mahu
dihalalkan.?

Download the latest MSN Messenger http://messenger.msn.com.my

http://us.click.yahoo.com/L5YrjA/eSIIAA/yQLSAA/wpWolB/TM