--- In [EMAIL PROTECTED], Merong Wangsa <[EMAIL PROTECTED]>
wrote:
> assalamualaikum;
> aik, kona pulak jangan kona dulu kita bincang dulu bab MLM ini
secara intelektual. Jadi kenapa pula nak korner ke isu lain pulak -
macam nak buat press conference pulak. adakah THTL pasti RTM beri laluan?

~~~~~~~~~~~~~~~~reply

wsm

apa kena dgn mata merong ni? mana ada saya sebut RTM. Dg sdr radzi tg
pagar dia pun kata mana ada orang hina nabi2 dulu...ini ada masalah
mata kot..cuba baca lagi sekali, ada tak kalimah R.T.M?

> Tak perlu lah kona jauh bang oi di sini forum maya tempat orang nak
menulis idea mereka ada bukan tempat nak cabar mencabar. Kalau ada
hujah balas. Isu ana menulis di islah net pukul 300pun nak kecoh.
Adakah ianya haram?

~~~~~~~~~~~~~~reply

Idea?
Haram sana haram sini tu idea? PR haram, MLM haram, ini bukan idea mat
oii..ini hukum (ahkam)

> Satu lagi menunjukkan anta menolak hukum Islam, dengan soalan adakah
anda akan mengharamkan aktiviti 1 juta orang? Persoalan hukum bukan 1
juta atau 20 juta soal nas. Sayang kalau Mufti yang dikatakan Mufti
bercakap hukum macam si Liberalis. Ana ini berjuang untuk Islam atau
menggubah Islam ikut kuantiti orang?

> sekian wassalam

~~~~~~~~~~~~~~~~reply

bab kata orang ni khilafah ni memang champion. Maksud kita katakan 1
juta itu ialah kita kena jangan cakap lepas sebab ia melibatkan
kepentingan umat yg ramai. Bukan kita nak ubah hukum ikut i juta orang.

Maksudnya, ia isu serius sebab ia melibatkan kepentingan awam. Sebab
itu kerajaan pun ada akta AJL utk melindungi kepentingan awam dari
penipuan. Oleh kerana ia penting, maka kita kena bahaskan dan dapatkan
opinion dari orang yg pakar utk membantu kita mencari hukum yg adil.

Jika terbukti MLM adalah mu'amalat yg haram di sisi syara', maka kita
kena majukan pada Majlis Fatwa sebagaimana judi SMS.

cakap jangan lepas sangat weh....

aa

http://us.click.yahoo.com/L5YrjA/eSIIAA/yQLSAA/wpWolB/TM

///// MEDIA JIM: Memurnikan Tanggapan Umum Melalui Penyebaran Ilmu dan Maklumat

Nota: Kandungan mel ini tidak menggambarkan pendirian rasmi Pertubuhan
Jamaah Islah Malaysia (JIM) melainkan yang dinyatakan sedemikian.

Berminat menjadi ahli JIM? Sila isi borang keahlian "online" di:
http://www.jim.org.my/forms/borang_keahlian.htm

Langganan : Hantar E-mail kosong ke
            [EMAIL PROTECTED]
Unsub     : Hantar E-mail kosong ke