assalamualaikum;

ana minta NAS, bila berbicara dalam fiqh kita kata nas ialah dari Hadis dan ayat Al-Quran, Kesimpulan dari Ibnu Abbas adalah Qa'la Ibnu Abbas, atau kesimpulan dari dia. Itu bukan maksud NAS, itu hujah.

1)Jadi ana nak tanya AlQuran atau Hadis berkaitan dengan rejam.
2) Kemudian istilah nafas baru, ini bermakna benda tu dah ada kemudian diolah semula, jadi ana nak juga nas berkenaan hal ini.

Kenapa suka sangat Kona nie? Ana tulis dalam bentuk persoalan kenapa anta suka sangat kona nie, ana tak berminat nak pergi jauh sangat. Cuba try jawab dengan betul.

sekian wassalam

albaniasghar <[EMAIL PROTECTED]> wrote:
--- In [EMAIL PROTECTED], Merong Wangsa <[EMAIL PROTECTED]>
wrote:

> 2)    Betulakah syariat Rejam merupakan syariat Nabi dulu diberi
nafas baru oleh Al-Quran, saya nak tahu juga ayat mana menerangkan
hukuman rejam (atau sebenarnya dari hadis?)? Tolong jelaskan apa makna
nafas baru itu? Kemudian tolong terangkan nas mana yang menyokong
hujah anda.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~reply

isy ish! Merong ni ada masalah penglihatan ke...

dalam posting RAR ada ayat 16, kemudian saya tambah ayat 15.

kemudian ada tafsir Ibn Katheer...

kalau bukan hujah lagi tak tahu ler...

memang hardcore sungguh ni. bukan enta menulis tu dah jam 2 pagi

aa

> albaniasghar <[EMAIL PROTECTED]> wrote:--- In
[EMAIL PROTECTED], Ramli Abdul Rahim

http://www.jim.org.my/forms/borang_keahlian.htm

> [...]

Nota: Kandungan mel ini tidak menggambarkan pendirian rasmi Pertubuhan
Jamaah Islah Malaysia (JIM) melainkan yang dinyatakan sedemikian.

Do you Yahoo!?
vote.yahoo.com - Register online to vote today!

click here