--- In [EMAIL PROTECTED], Merong Wangsa
<[EMAIL PROTECTED]> wrote:
> assalamualaikum
>
> maaf sebelum pergi jauh
> nak tanya syawal inilah yang jemput THTL ke Ahkam-net, dulu kata
Syawal THTL dah lama tak kesana.
> Bukan apa nak kepastian dulu semasa menjawab supaya tak ada unsur
lain.

> AA kata berpandukan kitabnya MLM ni tiada masalah kalau ianya
jelas.Tapi gang khilafah.com kata haram terus sebab tak ikut hukum
Islam.

> AA berpandukan kepada kitabnya? Kitab apa tuh. Yang dia pernah
quote dari kitab dalam bincang bab MLM ialah kitab Syed Qutb (edisi
Arab jilid IV), tapi sayangnya dalam kitab ini hanya membincangkan
sedikit bab samsarah satu level sahaja.

> Itupun saya pertikaikan dari segi jilid kitab...setahu ana Syed
Qutb ada 3 jilid sahaja kitab Fiqh Sunnah dalam bahasa arabnya. Tapi
mungkin penerbitnya lain, tapi sampai sekarang dia tak sentuh lagi
bab kitab tu.

> Bab khilafah dot com tu, macam anta satu group aja dengan THTL...
>
> sekian wasslam
>
> syawal19792002 <[EMAIL PROTECTED]> wrote:
> Assalamualaikum wbt
>
> Saya melibatkan diri dalam MLM kerana beberapa sebab. Antaranya
> ialah ganjaran/rewards yang ditawarkan serta inginkan kehidupan yg
> lebih selesa.

resp: Thtl punya kong kali kong memang canggih...banyak yg jadi
taklid buta dibuatnya. Tambah pulak bila dibaginya nombor2, mukasurat
yg entah ada ke tidak eheh heheeee

http://us.click.yahoo.com/L5YrjA/eSIIAA/yQLSAA/wpWolB/TM