ASM

I want to clear off the situation that I was not running away but
being banned.

Kisah2 lama adalah ibarat asas/foundation kepada bangunan. Silap atau
salah kepada asas, maka silaplah bangunan kita kemudian hari kelak.

Ibarat mencari arah. Kalaulah dari awal kita silap koordinat, alamat
tidak sampailah ke tempat tujuan kita dan menjadi sesat barat.

Saya pun tidak hendak mempertikaikan jasa mereka. Yang penting bagi
saya ialah, benar itu benar dan salah itu salah biarpun sudah seribu
tahun lebih berlalu.

Kalau peristiwa silam pun kita tak tahu benar salahnya atau jatuh
duduknya sesuatu perkara, bagaimana kita hendak menentukan sikap kita
dalam menghadapi hidup kita hari ini dan masa-masa yang mendatang?

Seperti kata perpatah melayu: "malu bertanya, sesat jalan".
" kalau dah sesat, pulang ke pangkal jalan"

Ma 'as Salamah

WSM
--- In islah-net@yahoogroups.com, "albaniasghar" <[EMAIL PROTECTED]>