Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh;

Untuk kita mengkritik mengatakan orang lain salah, aku yang betul dalam versi untuk menilai apakah acuan sebenar Islam, bagaimana sebenarnya kehendak Islam, apakah dia berijtihad dengan nas benar dll, semua perkara ini dilakukan oleh salafu soleh, tetua kita yang kita mengambil agama ini. Semuanya bertolak kepada konsep kedaulatan kepada syarak. Syarak yang menjadi standard bukan orangnya.

Tapi;

Kalau perbincangan hanya untuk 'MELABEL' orang, dia munafik, dia kafir dia bla, dan bla. Ana rasa perbincangan ini banyak berkisar kepada individu orangnya. Bukan kepada ajaran yang dibawa oleh Rasulullah melaluinya.

Untuk pengetahuan kita banyak gerakan Islam zaman sekarang mencari makan atau mencari pengikut dengan membantai orang lain yang tak sebulu. Setakat ini saya belum pernah mendengar Bravopro mengatakan EMAK saya Munafik.Tapi saya tetap tidak rela mendengarkannya, walaupun dari sesiapa, kecuali dari BAPA iaitu suami Ibu saya itu.

Semoga biarlah kita di landasan yang benar dalam mencari kebenaran.

Silap dan salah mohon di maafkan.

Psst ....dah nak pergi Jumaat.