WA alaikumusalam wbt

1.Memang ada orang dalam milis ini yang tolak secara total tareqa sufian
sebagai satu amalan yang sah dalam Islam. Mungkin orang tu bukan tuan
yang bernama rafcity; tapi memang ada.

2.Yang kita andaikan satu satu cerita tu karut marut atas dasar apa?
Tuan telah menghukum cerita yang di bawa tempoh hari sebagai karut. Tapi
tuan tidak pula bertanya; tidak pula selidik. Cuma bila dengan yang
bercerita tu orang tasawuf, jadi ia nya kemungkinan besar karut marut.
Ini yang berlaku.

Kemudian tuan guna istilah, mistik, saya Tanya apa yang tuan maksudkan
mistik, tak pula di jawap nya.

Ya sekarang puak 'salafi' ini dah mula terperangkap. Mereka mula kata,
ya ada tasawuf, tapi mesti ikut acuan kami. Ia mesti ada Alhul sunnah
wal jamaah, tapi mesti ikut acuan kami.

Jadi apa yang benar, apa yang bukan karut marut ia lah acuan kami,
fahamam kami akan apa itui al Quran dan hadith. Sesiapa yang tidak
setuju dengan pendekatan kami, semua nya salah.

Ini cara tuan tuan. Cara ini tidak beza dengan apa yang di buat oleh
puak puak wahabi .

End of story. Tak mahu jawap dalam bab ini lagi