--- In islah-net@yahoogroups.com, Hizamri Johari <[EMAIL PROTECTED]> wrote:

> Nampak sangat cuba mencari kesalahan orang? Dah la tu, quote pun tak
habis. Penekanan sebenar sepatutnya pada sikap anda yang double
standard itu, bukan pada contoh yang diberi.

eh ! dia salahkan kita pulak. Bagaimana pulak saya double standard?
saya tak kenal pun sdr hang tuah. Hang Tuah adalah hang tuah dan aa
adalah aa. Kenapa saya nak bela orang lain sedangkan hang tuah boleh
bela dirinya sendiri. Saya cuma nak bela Mu;awiyah aje.

> Kalau anda benar nak berbincang, maka tuliskanlah isi/rumusan buku2
rujukan saudara itu. Tak semua orang ada buku rujukan tersebut.

> Tolonglah jawab dengan ikhlas, mengikut rujukan saudara itu:-

kenapa saya kena rumuskan sebab isunya Mu'awiyah tidak bersalah. Yang
kata Mu'awiyah itu penderhaka dan pembunuh ahlil bayt itulah yg kena
mendatangkan bukti.

Jika hizam pun kata Mu'awiyah tidak bersalah, maka habislah di sini.
Tutup kes. Kisah yg benar ialah Mu'awiyah tidak bersalah. beliau hanya
mangsa fitnah. Jika Anwar Ibrahim pun difitnah meliwat, maka Mu'awiyah
 jauh lebih dahsyat lagi.
Biasa yg bising ialah kaum syi'ah dan Orientalis. Syi'ah sebab dia nak
menangkan dinasti ahlil bayt, monarki Ali b in Abu Thalib. Orientalis
kerana nak peningkan umat Islam dan melaga-lagakan mereka.

sebab tu saya tanya hizam, hizam baca kitab apa utk tahu kisah ni.
buku teks tingkatan lima?

aa