Assalamu3alaikum.

Oleh kerana aa tidak menjawab soalan ana berkenaan dengan Fidel Castro dan Lenin, dan saya juga telah mengkaji tulisan dari RH, maka tidak ada satupun ayat yang menyebut nama dua orang tokoh atheis ini maka saya ingin tanya balik aa tentang email anda ini. Maka tidakkah method ini dicontohi dari Nabi? Kelihtannya aa hanya ingin mengaitkan 'perubahan ini' dengan gerakan sesaat dalam rangka menyerang secara HT halus. Lihat sahaja perkataan 'beriman' dan sebagainya. Saya dah kaji artikel Saudara RH, dalil yang digunakan ialah dari Seerah perjuangan Rasulullah saw, dan tidak ada kaitan dengan Lenin-Bolshevik, Moa-China, Castro-Cuba.  Kelihatan sekali  nama-nama yang disebut langsung tidak ada dalam artikel ya, cuma aa sendiri yang memasukkannya.

Kata aa :

Maka HT hanya beriman dengan revolusi sosial...
macam Fidel Castro buat di Cuba atau Lenin di Russia.

Komen Ahmad : Sepengetahuan saya umat Islam kena berhati-hati dengan menggunakkan istilah terutamannya perkataan yang melibatkan Iman dan Kufur. Sekarang aa telah menuduh HT beriman dengan revolusi sosial macam Fidel Castro dan Lenin. Sedangkan kami bergerak untuk mencontohi perbuatan Rasulullah saw.  Saya amatlah berharap kepada aa membina hujah anda dengan ilmiah. iaitu
1) apakah yang dikatakan beriman dengan Revolusi Sosial..
2) apakah kata Lenin dan Fidel Castro tentang Revolusi Sosial
3) Dalam kitab mana HT menjadikan Revolusi Sosial yang diceritakan oleh aa ini.

Kalaulah betul dakwaan anta bahawa HT mengimani Revolusi Sosial dari Atheis ini maka Ht wajib diperbetulkan. Namun saya sekarang sedang menunggu bukti dari dakwaa saudara, kerana trek rekod dakwaan saudara biasanya berkesudahan dengan tanpa bukti, dan kemudian tak faham bahasa. Saya menunggu bukti dari anta ya.

sekian wassalam

On 12/13/05, albaniasghar <[EMAIL PROTECTED]> wrote:
--- In islah-net@yahoogroups.com, Ahmad Mustafa <[EMAIL PROTECTED]>
wrote:

> [...]
berkesudahan
> dengan tanpa bukti, dan kemudian tak faham bahasa. Saya menunggu

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~reply

sepatutnya RH yang jawab, sebab artikel tu mat Ridhuan Hakim yg
tulis.
kenapa ahmus tak clarify dgn RH?

dia cakap gerakan HTEE adalah gerakan revolusi sosial secara aman.
mengambil alih kuasa secara aman macam Nabi ambil alihkuasa di
Madinah dari aus-khazraj-yahudi medinah.

RH kata, Nabi utus Mu'adz ke Yathrib, tarbiyah dan takwin, kemudian
Nabi hijrah dan ambil alih kuasa secara revolusi rakyat.

sekarang HT WOrld, utus ahmus dan syabab utk berdakwah di Malaysia,
kemudian rakyat malaysia akan menyerahkan kekuasaan BN ke tangan HT
secara aman. RH kata inilah dakwah secara manhaj nabawi yg dinamakan
revolusi sosial yg aman damai.

macam revolusi merah di Rusia yang menjatuhkan Bolshevik, revolusi
Mao di Cina...revolusi alKhumaini yg menjatuhkan dinasti Pahlavi.

tak caya tanya RH, rakan seusrah anda sendiri.

aa

http://us.click.yahoo.com/lMct6A/Vp3LAA/i1hLAA/wpWolB/TM