Hidup Sihat : WANITA DAN KESIHATAN (Bhgn 1/8)
Oleh Prof. Datuk Hamid Arshat

Kita patut bersyukur kepada Allah kerana telah diberi satu rahmat
besar iaitu sihat badan, sempurna sifat fizikal dan anggota, waras
fikiran serta akhlak yang mulia.

Ini adalah satu anugerah terbesar daripada Allah S.W.T. kepada
hambaNya dan kita sepatutnya sentiasa berwaspada dan menjaga
kesihatan kita dengan baik agar kita dapat menyempurnakan segala
tanggungjawab kita terhadap Allah, iaitu menyembah Allah dan
melakukan amal-makruf dan menjauhkan kemungkaran.

Kesihatan merangkumi aspek-aspek fizikal atau tubuh badan, mental
dan daya pemikiran, emosi dan saikologi serta jiwa dan rohani.
Setiap aspek ini patutlah dititikberatkan sama-rata untuk mencapai
keseimbangan dan kesempurnaan kesihatan kita.

Malah ramai di kalangan kita yang mengabaikan, tidak mengambil berat
atau tidak peduli langsung tentang kesihatan diri sendiri.
Terdapat tiga perkara penting yang patut diingati oleh setiap
manusia, khususnya kaum wanita iaitu aspek pengetahuan, sikap dan
amalan untuk menjaga kesihatan diri.

Kita sangat berbangga dengan kejayaan program kesihatan
negara kita.

Selepas Merdeka kita telah menunjukkan prestasi terbaik dengan
mencapai peningkatan yang tinggi dalam  tahap kesihatan dan
pemakanan  khususnya di kalangan para ibu dan anak.

Ini tidak boleh dicapai melainkan dengan usaha-usaha gigih dari
pihak kerajaan yang memberi perkhidmatan secara menyeluruh dan
bersepadu dan juga di kalangan para penduduk sendiri yang sedar
tentang pentingnya kesihatan dan seterusnya mengambil langkah-
langkah dan tindakan positif untuk menjaga kesihatan mereka dan
mendapatkan rawatan yang terbaik bagi sesuatu penyakit yang mereka
hadapi.

Kemudahan perkhidmatan kesihatan, perhubungan dan pengangkutan,
peningkatan tahap sosio-ekonomi dan tahap pendidikan rakyat adalah
merupakan faktor-faktor terpenting yang menentukan  kejayaan bagi
program kesihatan kita.

Bersambung di bahagian 2
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
TESTIMONI PENGGUNA : MASALAH KEPUTIHAN
http://www.maynetwork.net/nona/testimoni1.html

Saya telah berumahtangga hampir 2 tahun. Masalah keputihan yang saya
alami telah berlanjutan sejak dari zaman remaja hinggalah ke alam
rumahtangga. Keputihan tersebut bukan sahaja menyebabkan
ketidakselesaan malah ia juga memberi kesan pada masalah bau badan
dan muka saya menjadi kusam dan tidak bermaya. Ini menyebabkan saya
tidak berkeyakinan untuk bersama suami. Sehinggalah saya menemui
NONA MANJA, masalah yang saya hadapi dapat di kurangkan. Perasaan
suami pula bertambah sayang dan syukur pada Ilahi kerana telah
mengembalikan semula keyakinan saya.

Pn. Zulaikha Zubair (24 tahun)
Guru Taska
Skudai, Johor Bharu.

Saya bekerja di sebuah syarikat swasta. Saya sangat menitikberatkan
soal kecantikan luaran dan kesihatan dalaman untuk penampilan yang
menyakinkan. Sebenarnya saya merupakan pengamal herba-herba
tradisional. Saya sering menghadapi masalah kitaran haid yang tidak
teratur dan masalah keputihan. Walaubagaimanapun, masalah tersebut
kini selesai selepas menggunakan NONA MANJA. Saya menyeru kepada
semua isteri-isteri yang inginkan kesihatan yang unggul supaya
dapatkan segera NONA MANJA demi kebahagiaan yang berkekalan.

Pn. Aminah Mahmud 38 tahun
Pegawai Eksekutif
Damansara Utama, Kuala Lumpur

Nona Manja boleh di perolehi pada harga RM35.00 Semenanjung /
RM40.00 Sabah & Sarawak (Sebotol - 250ml)

Pembelian Online : http://www.maynetwork.net/nona/pembelian.html

atau dapatkan kaedah pembayaran dengan menghantar email ke :
[EMAIL PROTECTED]

atau tulis MBB & SMS ke : 013-3014262 untuk memperolehi no akaun,
selepas membuat bayaran SMS nama, alamat, bank, NMJ1, RM?? semula ke
013-3014262.

Contoh SMS : Nur Asmidawati Md Nor, 9C Jln BK5/2, 47100 Bdr Kinrara
Sel, RHB, NMJ(1), RM35, 06-01-06 6:45ptg

http://us.click.yahoo.com/lMct6A/Vp3LAA/i1hLAA/wpWolB/TM