--- In islah-net@yahoogroups.com, Hizamri Johari <[EMAIL PROTECTED]> wrote:

> Dalam bab sesat/khurafat basuh tuala wanita, aa lebih banyak
mencela/meremehkan pendapat orang lain dari memberikan dalil/bukti/sebab.

~~~~~~~~~~~~~~~~reply

sebab statistik kematian disebabkan gigitan anjing di Malaysia adalah
almost neglible. Kematian yang paling besar ialah di jalan raya.
Kemudian anjing liar yang menyerang manusia adalah anjing2 peliharaan
yang terlepas oleh tuannya dan tak ada satu statistik pun yang
mendokong dakwaan hizamjo melainkan hanya semata-mata heresay atau
andaian. Bila diperingkat andaian, maka nasihat menyeru seluruh wanita
membasuh kotex adalah suatu seruan yg tidak wajar kerana ia dikaitkan
dengan agama.

> Nak menghancurkan aa? Tak habis2 buat fitnah. Ada bukti ke? Yang
wajib dibenteras itu, adalah sikap yang suka mencela, membuat fitnah,
menuduh tanpa bukti, meremehkan pendapat orang lain. Kebetulan pula
sikap buruk aa lah yang paling menonjol dalam islah-net. Sewajarnyalah
aa banyak dapat kritikan.

~~~~~~~~~~~~~~~~reply

hanya tiga orang aje yg tak senang dgn aa. hizamjo, hujjah san.aa dan
abdul kareem khudaid. yang lain semua OK. hizamjo tak senang kerana
saya selalu kritik posting yg hizam kutip dari al-Falaahgroup. saya
kritik posting2 tu sebab kekadang ia mengarut. zaman sekarang kita tak
sibarkan benda2 yg karut marut.
anyakan dalilnya.

> Siapa yang jeleskan Singh? Saya mempersoalkan keadilannya. Kalau
betul mahukan keseragaman, maka laksanakan secara menyeluruh. Bukan
separuh2/suku2.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~reply

kalau hizamjo nak pakai serban kat sekolah dan pejabat, maka hizamjo
kena tukar kerajan hadhari sekarang. angkat abuya attamimi jadi PM,
maka insyaAllah semua rakyat akan pakai serban, Mawi pun pakai serban.
selagi kerajaan hadhari perintah Malaysia, selagi itu sukusakat hizam
tak akan dapat pakai serban dan jubah ke bilik derjah.

> Siapa yang mengungkit? Saya hanya minta hukum feqah ( berserta
dalil/nas/sebab ) dalam mengharamkan pemakai serban disekolah. Kalau
tak nak jawab, janganlah menyeleweng dari tajuk perbincangan.

kita dah bagi dalil, serban dan jubah tak ada suruhan dari Nabi saw.

> Tak de orang membantah? Yang dok naik turun court 7/8 tahun tu,
bukankah membantah namanya.

membantah perkara kecik terhadap pemerintah adalah sikap khawarij dan
orang yg ekstrimis.

kalau betul2 nak bantah, bantahlah kenapa Malaysia tak pakai hudud.
ini fardhu ain, sedangkan serban harus aje.
aa