--- In islah-net@yahoogroups.com, Hizamri Johari <[EMAIL PROTECTED]> wrote:

> Wa'alaikum salam wbrth,
>
> Terima kasih atas peringatan/penjelasan saudara.
>
> Mulai hari ini, tiap email yang tidak disertakan dengan komentar
dari saya ( orang lain saya tak tahu ) TIDAK bermakna saya pro / con
akan isi email tersebut secara otomatis.

~~~~~~~~~~~~~~~~~reply

menjadi tugas anda utk melakukan tahqiq (analisa) akan kesahihan
berita dan perawinya adalah benar sbl menyibarkan atau FWD kpd orang
lain yang tidak berdosa.

Kalau tidak anda hanyalah sebahagian dari rangkaian penyibar berita2
yg tidak dipertanggungjawabkan di cyberworld.

Ulama-ulama hadith spt alBukhari bekerja siang dan malam kerjanya
membersihkan hadith2 lemah dan palsu yg bertibaran di FWD oleh orang
yg tidak bertanggungjawab spt anda.

Hari ini muncul pulak berita2 dan khabar2 yg bertibaran dalam dunia
cyber di milis dan blogspot...sesiapa yg tukang fwd dan tukang sebar
tanpa mengetahui kedustaannya adalah bersyubhat...

///// JIMedia: Memurnikan Tanggapan Umum Melalui Penyebaran Ilmu dan Maklumat

http://www.jim.org.my/, dari seksyen "BORANG Online".