Pengalaman bekerja di Hotel telah memberi pengalaman yang ingin saya kongsikan
bersama pembaca semua.

Saya pernah di lemparkan dengan kek yang saya buat kerana tidak mencampurkan
wain atau rum.

Rasa bersalah sentiasa menghantui kerana bersubahat untuk menghidangkan makanan
yang tidak halal kepada orang Islam yang lain.

Dengan itu saya berhenti kerja, coz saya rasa ada tempat lain lagi, yang boleh
saya dapat rezeki yang halal.

Disini saya perturunkan, bagaimana ingin mengetahui kek yang kita makan
mengandungi bahan tersebut.

Apabila kek yang ada wain, rasanya seakan-akan masam sedikit.

Puas saya fikirkan macaman nak memperjelaskan lagi rasanya.

ok la, pernah tak buat Sponge Cake (Sponge Cake Mix 100 gram, Air 100ml, Telur
100 ml dan Minyak 100 ml), kalau
pernah cuba gantikan air dalam resepi, dengan air Pepsi atau Coke.

Hasilnya kek kita akan terasa masam-masam sedikit seperti kek yang ada wain.

Cubala buat, dan simpan "rasa" itu supaya kita akan lebih berhati-hati lagi
dimasa akan datang, dan beritahu rakan2 atau saudara mara.

Untuk pengetahuan, adunan kek biasanya digaul dengan tangan. Oleh itu,
berhati-hatilah membeli kek.

Sekian

Chef Farid

P.S: Jika anda sedang merancang untuk membangun Sistem baru, atau menaik-taraf
Sistem sedia ada, berikan saya peluang untuk tolong anda.

Servis yang saya sediakan...

   1. Menambahbaik Sistem lama
   2. Membaikpulih Sistem sedia ada
   3. Membangun Sistem baru
   4. Membantu projek pelajar

Lihat profail saya: http://www.21stcenturymuslim.com/RaffiqEddyFreelancer.pdf

------------------------------------

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

JIMedia: Memurnikan Tanggapan Umum Melalui Penyebaran Ilmu dan Maklumat

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Nota: Kandungan mel ini tidak menggambarkan pendirian rasmi Pertubuhan
Jamaah Islah Malaysia (JIM) melainkan yang dinyatakan sedemikian.

Sila ke "JIM E-Bazaar" untuk membeli belah, membayar yuran program dan
menyumbang untuk dakwah, di http://www.jim.org.my/e-bazaar/

Untuk melanggan Islah-Net, hantar e-mail ke islah-net-subscr...@yahoogroups.com
Untuk menghentikan langganan, hantar e-mail ke
islah-net-unsubscr...@yahoogroups.comyahoo! Groups Links

<*> Your email settings:
    Individual Email | Traditional

<*> To change settings online go to: