SEBAGAI pengguna elektrik di kawasan Shah Alam, saya terpanggil untuk menulis
mengenai bil elektrik yang dibaca empat bulan sekali selepas terbaca rungutan
sama pada berita 3 Oktober, 2011.

Saya menerima bil yang dibaca pada September, 2011 yang lalu dan perlu membayar
RM880 untuk bil semasa dan tunggakan daripada April, 2011.

Masalahnya ialah pada Mei, Jun dan Julai, bil yang diberi hanyalah anggaran dan
hanya pada hujung Ogos, bacaan dibuat pada meter.

Yang menjadi musykil saya ialah dari April hingga Ogos, bacaan unit akan
menjadi tinggi dan kadar yang digunakan juga menjadi tinggi kerana bagi setiap
beberapa ratus unit, harga akan meningkat.

Saya cuba bertanya di kaunter dan jawapan yang diberikan bacaan adalah betul.

Saya bukan bertanyakan mengenai bacaan, cuma bila unit penggunaan tinggi, kadar
juga bertambah. Setiap bulan sebelumnya, anggaran hanya rendah dan selepas
empat bulan, jumlah sudah mencapai RM800.

Saya kurang pasti barang kali ini strategi perniagaan Tenaga Nasional Bhd.

PENGGUNA KELIRU,
Shah Alam.

Berita Harian 4 Okt 2011
http://www.bharian.com.my/bharian/articles/CarabacaanTNBbebankanpengguna/Article

Sila baca artikel Bil elektrik naik 40 kali ganda, TNB Perompak Rakyat di
http://amkns.blogspot.com/2011/09/bil-elektrik-naik-40-kali-ganda-tnb.html

Jangan lupa baca artikel sebelum ini , Gaji CEO TNB RM1.8 juta, ketika rakyat
tanggung beban di
http://amkns.blogspot.com/2011/06/gaji-ceo-tnb-rm18-juta-ketika-rakyat.html

------------------------------------

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

JIMedia: Memurnikan Tanggapan Umum Melalui Penyebaran Ilmu dan Maklumat

Sila ke "JIM E-Bazaar" untuk membeli belah, membayar yuran program dan
menyumbang untuk dakwah, di http://www.jim.org.my/e-bazaar/

Untuk melanggan Islah-Net, hantar e-mail ke islah-net-subscr...@yahoogroups.com
Untuk menghentikan langganan, hantar e-mail ke
islah-net-unsubscribe@yahoogroups.comYahoo! Groups Links

<*> Your email settings:
    Individual Email | Traditional

<*> To change settings online go to: