7 Okt 2011 - Pemulangan Linguaphone . Saya telah membeli produk linguaphone dan
saya ingin memulangkannya kembali kerana saya baru tersedar bahawa produk
tersebut tidak dapat membawa kebaikan kepada saya. Saya juga merasa seperti
ditipu dan dipaksa untuk membeli produk tersebut.

Jurujual yang menjual produk linguaphone ini menahan saya dan rakan-rakan yang
lain dengan mengatakan bahawa dia ingin membuat soal selidik sahaja.Tetapi dia
tidak pula mengatakan ingin menjual produk. Apabila kami tidak mahu membeli
mereka menahan kami dan seperti memaksa kami untuk membeli produk ini
sehinggakan kami tidak mampu lagi untuk menolak.

Mereka juga turut menggunakan kata-kata yang sangat manis untuk mempengaruhi
kami yang kurang pengetahuan tentang produk ini  supaya membelinya. Malangnya,
ada diantara rakan-rakan saya yang baru tersedar bahawa mereka ditipu dan ingin
memeulangkan produk ini, ada diantara mereka yang dimarahi oleh jurujual.

Jurujual tersebut juga tidak mengendahkan panggilan kami untuk bertanyakan
tentang kaedah memulangkan produk ini.

Saya dan rakan-rakan yang lain sangat berharap dapat memulangkan produk
linguaphone ini dan mendapatkan kembali wang deposit yang telah kami bayar
sebanyak RM299.

Kami juga sedar bahawa kami tidak akan mampu membayar harga produk ini yang
mencecah ribuan ringgit kerana kami masih lagi belajar.

Saya sangat berharap agar pihak aduan rakyat dapat membantu untuk menyelesaikan
masalah yang kami hadapi.

Sekian terima kasih.

By: Amirah

http://www.aduanrakyat.com.my/pemulangan-linguaphone

Aduan sebelum ini : Linguaphone menipu dan memaksa pelajar IPTA untuk membeli
produk mereka di
http://www.aduanrakyat.com.my/linguaphone-menipu-dan-memaksa-pelajar-ipta-untuk-membeli-produk-mereka

------------------------------------

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

JIMedia: Memurnikan Tanggapan Umum Melalui Penyebaran Ilmu dan Maklumat

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Nota: Kandungan mel ini tidak menggambarkan pendirian rasmi Pertubuhan
Jamaah Islah Malaysia (JIM) melainkan yang dinyatakan sedemikian.

Sila ke "JIM E-Bazaar" untuk membeli belah, membayar yuran program dan
menyumbang untuk dakwah, di http://www.jim.org.my/e-bazaar/

Untuk melanggan Islah-Net, hantar e-mail ke islah-net-subscr...@yahoogroups.com
Untuk menghentikan langganan, hantar e-mail ke
islah-net-unsubscribe@yahoogroups.comYahoo! Groups Links

<*> Your email settings:
    Individual Email | Traditional

<*> To change settings online go to: