At 4/3/2012 07:23 AM, Rozmal Malakan wrote:

 >Itu baru lori sampah. Bagaimana lori yang akan bawa sisa toksik ini,
 >lori jenis macamana, jalan mana yang dibenarkan lori ini lalu, apa
 >prosedur yang perlu dipatuhi oleh pemandu lori ini. Kenyataan PM
 >kata akan buang jauh jelas menunjukkan tiada perancangan yang rapi
 >untuk membuang sisa toksik Lynas ini.
 >
 >Dan kenyataan PM ini dibuat kerana mendengar keluhan rakyat walaupun
 >pakar saintis dah mengatakan sisa ini selamat dibuang ditempat asal.
 >Ini bermakna PM lebih dengar cakar rakyat yang bukan pakar dan bukan saintis.

Cikgu Rozmal,

Nak letak di Gebeng salah, nak buang jauh pun salah. Jadi, apa yang betul??

Cikgu,

Tiada agenda manusia yang sempurna tetapi amat merugikan apabila ada
agenda yang sudah cukup baik tapi tidak dilaksanakan.

Untuk menjadi lebih maju negara kita masih memerlukan rakyat termasuk
pembangkang yang boleh memberikan kritikan yang membina tetapi negara
kita tidak perlukan seorang pun yang mempunyai mentaliti membangkang..

Ingatlah, great minds discuss ideas, average minds discuss events and
small minds discuss people..

Cikgu,

Saya berpendapat sudah sampai masanya kita muhasabah diri kita adakah
selama ini kita menjadikan ruang cyber ini termasuklah Islah-Net
sebagai medan dakwah atau sekadar medan dakyah..

Muhasabahlah, adakah selama ini kita, kelompok kita dan jamaah kita
hanya sekadar menjadi pengkritik dan pemerhati tanpa memberikan
sebarang alternatif. Atau, adakah selama ini kita, kelompok kita dan
jamaah kita yang sebenarnya menjadi penghalang kepada kebangkitan
Islam di Malaysia kerana kebebalan kita memahami Islam itu sendiri...

 >Jika jauh ke hutan pendalaman, adakah hutan pendalaman itu akan
 >dibuat satu pusat pemprosesan sisa toksik seperti di Bukit Nenas?
 >Kerana ini adalah lebih bahaya, di hutan pendalaman ialah sumber air
 >untuk semua rakyat , termasuk warga kota.
==message truncated==

------------------------------------

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

JIMedia: Memurnikan Tanggapan Umum Melalui Penyebaran Ilmu dan Maklumat

Sila ke "JIM E-Bazaar" untuk membeli belah, membayar yuran program dan
menyumbang untuk dakwah, di http://www.jim.org.my/e-bazaar/

Untuk melanggan Islah-Net, hantar e-mail ke islah-net-subscr...@yahoogroups.com
Untuk menghentikan langganan, hantar e-mail ke
islah-net-unsubscribe@yahoogroups.comYahoo! Groups Links

<*> Your email settings:
    Individual Email | Traditional

<*> To change settings online go to: