Що не ми кацнеш на железото или лафовете на Батето през 2003 година

автор: Дончо Донев, Марица / дата: 2003-12-28 18:51:13

И тази година футболните хора у нас взривиха публичното пространство със словесните си творения и излияния. Напук на мизерното състояние, в което се намира вътрешното първенство в професионалните и аматьорските групи, жреците на любимата игра сътвориха бисери на словесното творчество, достойни за всяка световна енциклопедия.

Пръв в това отношение, както си му се полага, бе шефът на БФС Иван Славков. В изминаващата година неговите подчинени, сътрапезници, кьорсофраджии и обикновени лепки кой знае защо го наричаха професор Славков. Малко известен е фактът, че Батето е член- кореспондент на Украинската академия на науките.

Дори легендарното Радио “Ереван” мълчи към коя точно наука професор Славков има принос. Никой от целокупния народ български обаче не се усъмни, че Батето безспорно е с най-голям принос в борбата с алкохола. И през 2003 година бившият зет на Тодор Живков унищожи колосални количества твърдо гориво и по този начин спаси черните дробове на много народ, жаден да удави в огнена вода депресията от 14-годишния преход от тоталитаризъм към пазарна икономика.

Професор Славков започна ударно годината, като закри Съединените щати. Гневът Батюв беше провокиран от нежеланието на американското посолство да му даде виза, без да мине интервю. Това не е държава, това е територия, в която се правят експерименти с човешкото достойнство, публично обяви Иван Славков.

Задевките му със САЩ и официалните им институции у нас продължиха и на съдебно ниво. Батето се вбеси от ареста на сина на негов корейски авер с висок пост в олимпийското движение и нежеланието на съда да го пусне под гаранция. Славков си позволи да нарече съдийката, която остави в ареста Ким-младши, “незадоволена гимназистка” и нарече американския посланик “господин Пръдльо”.

Иван Славков продължи да е като антена в българския и световния обществен и политически живот. Нищо не убягна от погледа му, вниманието му и характерните само за него коментари. Той се обяви твърдо за Ирак, като дори стана председател на дружеството за приятелство с тази страна по времето, когато още я управляваше Саддам Хюсеин. Батето заяви, че ще се запише доброволец на страната на Ирак. По този повод министърът на отбраната Николай Свинаров мрачно отбеляза, че не вярва Славков да направи това, тъй като там не давали алкохол.

Клетият Свинаров не подозираше как ще изригне по този повод Батето, чийто гняв и сарказъм се стовариха с пълна сила върху неособено високия му рейтинг. “ВКР-то го е заблудило жестоко. В Ирак се пие”, важно обяви бохем №1 на Републиката и препоръча на Свинаров:

“Всяка жаба да си знае кочината”,явно визирайки особено колоритната му фамилия.

През годината Славков разкри, че е твърд поклонник на марксистко-ленинската идеология. Като правоверен неин представител той се обяви твърдо срещу настаняването на бази на НАТО у нас.

“Какъв туризъм ще правиме, бе, когато на летището в Сарафово, като идват, туристите ще гледат военни самолети. А къде ще кацат чартърите?”, попита той и веднага си отговори: “На железото ми ще кацат. На самолетоносача ми ще кацат! Знаете вица за обявите за продажби на къщи в Горна баня преди няколко години, когато беше отнесен покривът на една. В тях се чете:Продавам къща в Горна баня на три етажа, засега”.

По повод членството ни в НАТО и даването на бази за алианса Славков бе повече от категоричен: ”На никой не се харесва това нашето дупедавство. Вижте Турция как отказа. Вие знаете, че аз съм генерал от двете ведомства и ги разбирам тези работи. Какво се получава ­ едно време 140 000 души армия имахме, а генералите ни се бореха за мир по света. Сега армията ни по численост е по-малко от полицията, а Мони Паси, който също като Свинаров съм уволнил, се пъчи да се бие.

Къде отиваш ти бе, Робинзоне?Унищожихме си ракетите, вдигнахме си кльоновете по границите, а сега ни задължават наново да ги правим, за да не влизат кюрди. Какво се получава сега? Американците ще ударят Ирак, евреите ще ударят Палестина по същия мотив ­ тероризъм, а ние какво? Ще ходим на ямболския панаир да продаваме говеда. А говеда, както ви е известно, вече у нас няма. Когато тръгна лудата крава по света и стана голем проблем, аз бех на някаква конференция некъде в чужбина. Хората там ме питат: Професор Славков, има ли в България шап и луда крава? Аз им викам: Нема. А те недоверчиви: Не може да нема. В Турция има, а у вас да нема. Викам им: Нема, щото в България говеда нема.Има шест крави и аз ги знам поименно”.

Професор Иван Славков продължи да хока американското присъствие у нас и през тази година. “Може ли бе, да им дадем да затворят няколко улици. Техни зелени барети, негри, да не дават да си вляза у нас на “Кърниградска” във футболния съюз. Тези същите, дето на летището в Атланта ме съблякоха гол, все едно съм Осама бин Ладен. И един от тях, негър, ме опипа не по носа. Жена ми отива в консулството им, дето аз даже не го знам къде се намира. Проверяват я като международен терорист техните солджъри и не є дават да пуши. А в същото време пред портата на посолството ни във Вашингтон разстреляха наше момче българче. Къде го има това. Затова аз съм я закрил тази територия”.

2003 година не мина и без конгрес. През май се надигнаха собствениците на големите клубове и поставиха ултиматум на Иван Славков, че ако не свика конгрес незабавно и не махне кумеца си Иван Вуцов, ще бойкотират следващото първенство. Работата изглеждаше дебела, но не и за Батето. Ще ги оставя аз тези мушмороци да се налудуват и след това ще извикам горския със сопата, каза той. На въпрос ще има ли конгрес той отговори:

“Ще има много конгреси.Първо ще е този на БСП, после на СДС. Той ще е много интересен, щото там баницата свърши, а маймунките не са свикнали да са гладни. Накрая конгрес ще спретнат и приятелите от ДПС, с много шербет и баклава”. Сопата Славков я размаха, след като остави бунтарите срещу него да се изпокарат помежду си за нарушаване на феърплея под формата на уреждане на мачове и купуване на съдии. След това той си доведе за десерт двамата най-влиятелни хора в спорта в света ­ президента на МОК Жак Рог и на ФИФА Сеп Блатер. С идването си у нас двамата показаха кой командва парада и кой е неговият пророк у нас. Така се получи един безсмислен конгрес, на който не посмя да дойде нито един от разбунтувалите се през май босове. Не знам защо ги нямаше момчетата. Сигурно щото Бойко Борисов ги е подгонил след последните убийства и гангстерската война. Той има проблем с тях, не аз. За мен тези, които ги определят като мутри ­ Маджо, Васко Божков, Жоро Илиев, са едни балъци, щото си дават парите за футбола.

На конгреса Батето разкри още едно постижение на родния спорт ­ през годината сме успели да пратим в международния спортен съд наше момче. Така сега, като имаме наш човек в този Арбитраж, можем да си правим каквото поискаме и да не ни наказват.

Щангистите да се зобат,колкото си искат.Нашият човек ще ги оправи, важно заяви Батето. Най-голямото ми постижение в личен план е, че изтърпях съпругата си Валя още една година.За съдиите той каза, че ще ревизира основно живота им. Ако разбера, че вземат рушвети, ще им наредя незабавно да почват да делят с мен, щото ще ги навра в миша дупка. Както може съдебната система да търпи съдии, които по 10 години да не решат по едно кокошкарско дело и да останат недосегаеми, така и аз ще дам на моите футболни съдии имунитет. Да лапат, колкото искат рушвети, а аз няма да ги закачам, стига да делят с мен. Ето, на Колина, дето казват, че не дал дузпа за белгийците, ще му занеса подарък. Аз знам как да му го дам и да не го закачат от ФИФА, протръби Батето. На награждаването на носителя на Купата на Аматьорската лига професор Славков попита футболистите на “Поморие”: “Вие що си губите времето с футбол, бе? Какъв хубав Винпром имате с ракия и вино, а си трошите краката с топка. Я да се поправите!”. В края на изтичащата година Иван Славков направи впечатляващо разкритие.

Аз съм Владимир Илич Ленин,каза пред зяпналото го репортерско войнство той. И още преди да му бъде зададен уточняващ въпрос, Батето каза: “В досието си Владимир Илич за професия е посочил журналист. Аз още пазя картата на СБЖ и пазя много хубави спомени от международния дом на журналиста в “Дружба”. Само жена ми да не разбере. Освен на СБЖ, аз още съм член на Интерпол, Европол и много други организации”.

Одговори путем е-поште