Kita sama sama pausa.

Engkau puasa Aku puasa. Engkau tak pausa Aku berbuka.
Engkau puasa tak makan tak minum. Aku pun tak makan tak minum.
Tetapi kalau sifat engkau tidak puasa Aku sentiasa berbuka.
Aku duduk didalam, perut tidak makan Aku pun tidak makan.
Itu lah rahsianya jin kena rejam.

Bulan puasa itu bulan diam. Bulan rahsia, siapa boleh tengok syaitan kena rejam.
Bulan pauas di buka Nya pintu langit, pintu rezeki. Disuruh banyak bertaubat
pada bulan ini.
Puasa pada syariat Nya mencuci hati. Pada hakikat Nya menahan diri.
Puasa pada syariat Nya jalan hati. Pada hakikat Nya jalan diri.
Hakikat pausa keikhlasan pada menegakkan keimanan.

Engkau sembahyang engkau puasa tak? Engkau puasa tak didalam sembahyang.
Orang sembahyang tidak boleh makan dan minum mesti mahu puasa, kita sama sama
puasa.
Engkau puasa Aku puasa. Engkau sama Aku sama dihukumkan. kiata sama sama
mengerjakan.

Buat renungan kita yang beragama. Buat renungan Umat Nabi Muhammad.

Wassalam

Kirim email ke