Mozna (velmi pravdepodobne:) tomu spatne rozumim, ale myslel jsem, ze dle polozek uvedenych za GROUP BY se jednotlive radky vyberu shlukuji (agreguji). Pokud chci Prehled utridit narp. podle karta.karticka.nazev, v zadnem pripade nechci take shlukovat radky dle karta.karticka.nazev.

Zatim to mam resene na urovni databaze:

CREATE OR REPLACE VIEW prehled AS
 SELECT tabulka_karet .karticka_id,
        sum(
tabulka_karet.a) AS a,
        sum(
tabulka_karet.b) AS b
   FROM katalog_karta
  GROUP BY tabulka_karet.karticka_id;

Potom v Hibernate mapuji tridu Prehled na tento pohled (objekt karticka je pripojen z tabulky karticek pomoci @many-to-one pres karticka_id) a DAO metodou ziskavam serazeny seznam:

    return getHibernateTemplate().find("from Prehled prehled order by prehled.karticka.nazev");

Rad bych se toho mapovani na pohled zbavil a resil souhrnou metodou vracejici Prehledy implementovanou primo v DAO objektu pro ziskavani karet.

S pozdravem,

Petr Gola