No prave ze na kraj 1 mam navazane pouze dva okresy. A obdobne jsem to taky spatlal, ze jsem odebral duplicitni kraj, jenze to mi pripadne docela na hlavu.

Jinak to vybiram loadAll(Kraj.class), takze HQL nepouzivam.

Okresy jsem drive z kraju dostaval pres vlastnost List<IOkres>, ale tedka jsem to prekopl na Set<IOkres> ale jeste jsem nekontroloval jestli mi nepok*vi poradi.

Lukas "benzin" Benda ([EMAIL PROTECTED];  http://benzin.bloguje.cz)
Java a Delphi programator
PHP a JavaScript skrypter
Tvurce databazovych aplikaci
A "cestinarsky" ignorant
Benda Lukas napsal(a):
Mam strukturu
Kraj (1 <-> *) Okres (1 <-> *) Organizace (n <-> m) Clen organizace (1 <-> *) Dalsi ruzne detaily clena

Aktualne mam vlozene dva Kraj, v prvnim mam dva okresy, v druhem mam jeden okres. V kazdem okresu mam jednu organizaci (jenom v prvnim okresu prvniho kraje mam dve organizace). V organizacich prvniho okresuprvniho kraje mam pokazde jednoho clena.

Vazby 1 <-> * jsou realizovane pres FK v detail tabulce. Vazba n <-> m je tvorena samostatnou spojovaci tabulkou.

Ke zprave databaze pouzivam Hibernate a k sprave sessionu a trasakci vyuzivam nad nim Spring.

Problemy jsou dva:
1) Pri nacteni seznamu kraju mi vrati hibernate 4 kraje, misto dvou. A to v nasledovnem slozeni nejdrive trikrat se nacte Kraj 1 a nasledne jednou kraj 2. (HashCode i Equals mam pretizeno, vsechny objekty Kraj 1 jsou jeden a tentyz, jenom je v tom vracenem Listu nekolikrat)
Nemate nahodou na ten Kraj 1 navazane 3 Okresy? Jaky dotaz pouzivate pro nacitani Kraju? Setkal jsem se s timto chovanim v pripade ze jsem v HQL pouzil konstrukci ktera kraje a prislusne navazane okresy nacita jednim joinovanym SQL selectem (uz si presne nepamatuji jaka je to konstrukce). Hlasil jsem to do BTS Hibernate jako chybu ale pry je to feature. Resenim je si ten vysledny List presypat do LinkedHashSet ktera vyhodi duplicity ale pro iterator zachova poradi.
2) Da se do spojovaci tabulky pridat nektere dalsi informace? Napriklad datum zacatkuclenstvi, registracni cislo atp?