Ano, to reseni s NullPsem melo bylo spise vtipem:)

Skoda, s UNIONem v HQL zatim neuspeji...

http://www.hibernate.org/117.html#A20

Does HQL support UNION (or INTERSECT)?
Not at this time. You may use a native SQL query for this.

... ale diky za tip. Alespon vim, jak se tento problem nejspis resi
obecne v databazich. Zatim jsem nechtel kombinovat SQL a HQL.

Petr Gola

On 05/09/06, Oto 'tapik' Buchta <[EMAIL PROTECTED]> wrote:
On Tuesday 05 September 2006 11:43, Petr Gola wrote:
> Zdravim konferenci:)
>
> Jak resite trideni v HQL pomoci fieldu objektu, kdyz objekt podle dle
> ktereho je trideno muze byt i null?
>
> priklad:
>
> "select Auto auto order by motor.vykon"
>
> ...no, neni to tak uplne dobry priklad, ale rekneme, ze auto muze byt
> i bez motoru:) Treba na slapatka:) Nebo radsi jinak:
>
> "select Osoba osoba order by pes.jmeno"
>
> Lze nejak rict, aby se osoby, ktere nemaji psa (pes == null),
> setridily na konec? Napada me jen reseni, ze by meli psa vsichni,
> pricemz ti, kteri ho skutecne nemaji, maji tzv. NullPsa, ktery ma
> [...]

No NullPes je pekne nechutne reseni. Toto by melo jit vyresit pomoci
komplikovanejsiho selectu. Nejsem si stopro jisty, ale select tech se psem
UNION tech bez psa by melo byt to prave.
--
Oto 'tapik' Buchta, [EMAIL PROTECTED]
http://www.buchtovi.cz