Zdravím konferenci JAVA.cz,
následující mail jsem posílal na konferenci CZJUG, ale protože se může
najít někdo, kdo ji nemá přihlášenou a přitom by ho téma zajímalo,
posílám ho i sem. Pro odpovědi bych prosil preferovat použití konference
CZJUG (kam se lze přihlásit podle pokynů na
http://java.cz/detail.do?articleId=2357, předmět: RE: Generics), aby se
diskuse netříštila. Těm, kteří ji odebírají anebo je téma nezajímá, se
omlouvám za spam.
TZ

Vážení zájemci o téma Generics,

jmenuji se Tomáš Záluský a jsem Java programátorem ve firmě A.S.E.I. Při
jednom rozhovoru s Romanem Pichlíkem, který je zároveň můj bývalý
kolega, mi nabídl, zda si nechci toto téma vzít jako téma pro setkání
CZJUG. U svého zaměstnavatele jsem se významně podílel na přechodu na
Javu 1.5 a na školení programátorů o nových rysech jazyka, mám přes 4
roky praxe v Javě a programovací jazyky byly vždy moje oblíbené podtéma
IT (více o mě viz http://www.zalusky.eu). Možná si říkáte, co jsem si
říkal i já, že v linii dosavadních přednášejících "Jason van Zyl - Craig
McClanahan" by pro téma Generics měla následovat jména jako Gilad
Bracha, popřípadě Angelika Langer. Nicméně přijal jsem to tak, že budu
první, kdo prošlápne i cestu předávání poznatků mezi členy komunity,
protože věřím, že vzájemné sdílení je nedílnou součástí smyslu CZJUG.

Rád bych se proto touto formou zeptal, co byste od takové prezentace
očekávali. Především mi jde o dvě roviny pohledu na problematiku:
1. Basic Generics / 2. Advanced Generics
A. spíše teoretický pohled / B. spíše praktický pohled

Blíže například:
ad 1.:
- proč generiky
- význam u kolekcí
- deklarace, jednoduché meze (bounds)
- pojmy "erasure", "raw typ", "unchecked warning"
- generické metody
- jednoduché "wildcards"
ad 2.:
- složitější a zanořené typy
- "type inference" u generických metod
- omezené volání metod na objektu, jehož statický typ je wildcard
- pojmy "capture", "bridge method"
- generické rysy u tříd Collections, Class
- generiky a equals, clone a compareTo
- generiky a reflection
ad A.:
- generiky a vlastnosti OOP (dědění, polymorfismus)
- Java x C++ přístup k type erasure
- unchecked warning
- kompatibilita wildcard typů
ad B.:
- generiky a návrhové vzory
- aplikace v J2SE
- programátorské postupy, převod "legacy" kódu
- možná pár špeků a puzzles

Budu rád za jakoukoli zpětnou vazbu - připomínku, námět, očekávání,
případně upozornění, že co považuji za "advanced" je pro Vás "basic"
nebo naopak :-).

Děkuji a zdravím

Tomáš Záluský

Odpovedet emailem