To: Java
Sent: Thursday, November 02, 2006 11:58 AM
Subject: Re: Co jde v .NET a nejde v Jave?

Zdravim,
berte to trochu s rezervou, nemam s web aplikaciami privela skusenosti. S java web app vobec, ale s .NET ano. Ale inak robim v jave :).
  • To o com sa bavime mi pride ako Data Binding v .NET. To je mozno jedna z vyhod .Net: ide o deklaraivne programovanie, kde sa deklaruje vazba gui na kolekcie(je to nejaky interface, cize kludne na hocico, co ho implementuje) z controlera.To teda nezarucuje viac vrstvovost, ale ani ju nevylucuje. Mna deklarativne programovanie zo zaciatku stvalo, lebo ked sa viazu data zlozitejsieho charakteru, je to o to zlozitejsie to napisat. Toto viazanie sa da robit aj klasicky, z kodu, a v mnohych pripadoch sa to tak aj robi.
  • V tomto deklarativnom style sa da pracovat s objektami.
  • Vo viste je viazanie prepracovanejsie, hlavne ho podporuje viacej nastrojov,  napr. dizajner aplikacie(nie len web) dizajnuje GUI, konkretnu obrazovku pre konkretne data, ktore sa budu cucat z DB, nezavisle na ostatnych, staci ze vie signaturu dat, a editr mu plne pomaha. Potom sa to uz iba zviaze s logiko, ktoru kodili programatori => oddelenie dizajnerskej  a programatorskej prace(uz vobec nerobi GUI)
  • Ak chcem MVC, tak si mozem architekturu vybudovat sam, nic ine nepotrebujem, proste 3 alebo 4 vrstvy.
  • Mne ako jedna z vyhod pride hlavne atributove(typ deklarativneho) programovanie, co ma byt buducnost, tu sa mi zda ze je to o inom ako AOP, totiz ja iba hovorim ake vlastnosti chcem a zvysok sa vygeneruje za mna frameworkom
A teraz este nieco k C# vs Java
  • C# je vyspelejsi jazyk
  • + udalosti su riesene lepsie, netreba ziaden design pattern
  • napr, viac classov v jednom subore
  • + out specifikacia argumentov metody
  • - pretazovanie operatorov
  • properties namiesto getterov - no neviem, toto ma tiez stvalo, problem je ze ked getter ma inu visibility ako setter, to sa v property neda
  • Structs - struktury, lightweight not object struktura
  • + indexovanie poli a kolekcii - velke plus, ide napr: children[5]
  • + je to menej ukecany jazyk
IDE eclipse vs Visual Studio
  • v oblasti pisania kodu jednoznacne vyhrava eclipse, proste som si este stale nezvykol na vs
  • eclipse ma 1000 krat viac pluginov
  • vs pluginy az tak moc nepotrebuje, uz ma skoro vsetko co treba
Tomas