Díky za odpovědi.

Již jsme to vyřešili k plné spokojenosti.

Popíši ještě jednou problém (třeba se to někomu bude hodit ;-))

1. máme fungující EJB modul včetně JUNIT testů
2. potřebovali jsme do EJB přidat autentizaci a autorizaci JAAS
- tedy ověření ze vzdáleného klienta (jinak než přes web), aby procházely JUNIT testy

V glassfish to lze to vyřešit pomocí ProgrammaticLogin.
http://forums.java.net/jive/thread.jspa?messageID=178347

K tomu je potřeba JVM parametr, který
lze snadno nastavit pomocí System.setProperty...

System.setProperty("java.security.auth.login.config", "/home/fafi/app/glassfish/lib/appclient/appclientlogin.conf");
ProgrammaticLogin login = new ProgrammaticLogin();
login.login("fafi","fafifafi");

Fafi

Stöhr Miroslav RNDr. Ph.D. napsal(a):
Mozna by jsi se mohl kouknout na http://jakarta.apache.org/cactus/, nezarucuji