Zdravím,

vždy si musíme položit zda je to možné v samotném SQL. A v tomto případě
sám vidíte, že ne.
Takže se dvěma dotazům asi nevyhnete. Musíte tedy přesvědčit Hibernate,
aby za vás udělal to pozdější zpracování. A to naštěstí
Hibernate umí. Říká se tomu batch loading. Otázkou je zda to umí i
NHibernate.

Více o tom si přečtěte zde
http://blog.softeu.cz/hibernate-a-optimalizace/

Petr Ferschmann