Ahoj.

Tímhle jsem chtěl původně navázat na diskuzi, která se tu rozvinula ohledně
Ruby, ale nakonec jsem se raději rozhodl pro nové vlákno.

Nechci vyvolávat flame, ale spíše chci poukázat na to, jak moc záleží na
vlastním názoru.

Na škole jsem měl tu možnost setkat se s programovacím jazykem SmallTalk. Je to
netypový, zcela objektový jazyk se zcela odlišnou syntaxí než všechny ostatní
jazyky. Vůbec nemá podmínky, ani cykly, vše se řeší pouhým zasíláním zpráv
(tedy voláním metod). Vývojové prostředí, které je pro něj k dispozici (a to
mluvím o komerční variantě) je daleko daleko daleko za vším co existuje pro
Javu.

A podle toho, že SmallTalk už existuje hezkou řádku nelze ani mluvit o tom, že
se jedná zrovna o "vrchol přehnaných očekávání"

A přitom, když si poslechnete tohle:
http://www.fit.vutbr.cz/~krivka/dl/comtalk/merunka-smalltalk-akropolis_all.zip

Tak to vypadá, že to nejlepší a nejrychlejší jazyk na světě a vše ostatní si na
to jenom hraje.

Takže podle mě nerozhodující osobní názor.

Pro mě je třeba nejdůležitější autocompletion a javadoc. To pro mě dělá Javu
použitelnou ;-) Já si totiž nepamatuju ani názvy vlastních metod, co jsem včera
napsal, natož jaké mají parametry, nemluvě o cizích knihovanách.

Datum: 19:09:26    21. června 2007
 Tomáš Procházka

 E-mail: [EMAIL PROTECTED]
    WWW: http://atom.sf.cz