Dobrý den,

výhodou je jistá přehlednost ve větších projektech, neboť psaní aplikací v
Servletech je děsně ukecané, JSP zase nejsou nejpřehlednější a u obojího
neustále píšete dokola ten samý kód generující HTML. To bylo nejprve řešeno
Struts, které zavedly knihovnu tagů generující obvyklé prvky HTML stránky,
jakož i (Struts) umožnily realizovat slušnou MVC architekturu, kde JSP coby
prezentační vrstva skutečně pouze prezentuje data.

JSF jsou jakýmsi "evolučním" krokem směrem dále ke komponentové architektuře,
kde tagy generují nikoliv pouze HTML prvky (jako např. input field apod.), ale
také kompletní kusy stránek, jako je např. kalendář, nebo tabulka. Jednou z
idejí je pak to, že těmito komponentami pak bude možné stránku tvořit vizuálně
tak, jako je tomu u Swing, nebo v prostředí .NET. Ty uvozovky jsou tam z toho
důvodu, že evoluce se stala dle mnohých trochu "devolucí", neboť model
programování v JSF je velmi složitý. To se snaží řešit projekty jako Oracle
ADF, nebo i jBoss Seam - ten posledně jmenovaný je však zatím dle mnohým málo
vyzrálý a nejsou pro něj dostupné tak kvalitní nástroje pro vizuální editaci
stránky, jako pro Oracle ADF a jejich JDeveloper - ty však zase nejsou zdarma.

Pokud vás komponentový přístup k tvorbě webu v Javě zajímá, tak se zkuste
podívat na odlehčené alternativní přístupy, jako je např. Apache Tapestry, nebo
Apache Wicket.

S pozdravem,

Vašek Belák