*From:* [EMAIL PROTECTED] [mailto:[EMAIL PROTECTED] *On Behalf Of *Pavel Zelenka
*Sent:* Friday, September 21, 2007 5:24 PM
*To:* Java
*Subject:* RE: Výhody JSF

Díky, za přínosný komentář. Právě ta složitost programování v JSF mě odradila. Každopádně asi začnu nejprve s tím STRUTS. Je to celkem rozšířené, takže to asi bude k něčemu dobré.

Ještě jednou díky.

*Belák Václav <[EMAIL PROTECTED]>*
Odeslal: [EMAIL PROTECTED]

21.09.2007 17:10
Odpovězte prosím uživateli
Java <konference@java.cz>

Komu
        "Java" <konference@java.cz>
Kopie

Předmět
        RE: Výhody JSF

Dobrý den,

výhodou je jistá přehlednost ve větších projektech, neboť psaní aplikací v Servletech je děsně ukecané, JSP zase nejsou nejpřehlednější a u obojího neustále píšete dokola ten samý kód generující HTML. To bylo nejprve řešeno Struts, které zavedly knihovnu tagů generující obvyklé prvky HTML stránky, jakož i (Struts) umožnily realizovat slušnou MVC architekturu, kde JSP coby prezentační vrstva skutečně pouze prezentuje data. JSF jsou jakýmsi "evolučním" krokem směrem dále ke komponentové architektuře, kde tagy generují nikoliv pouze HTML prvky (jako např. input field apod.), ale také kompletní kusy stránek, jako je např. kalendář, nebo tabulka. Jednou z idejí je pak to, že těmito komponentami pak bude možné stránku tvořit vizuálně tak, jako je tomu u Swing, nebo v prostředí .NET. Ty uvozovky jsou tam z toho důvodu, že evoluce se stala dle mnohých trochu "devolucí", neboť model programování v JSF je velmi složitý. To se snaží řešit projekty jako Oracle ADF, nebo i jBoss Seam -- ten posledně jmenovaný je však zatím dle mnohým málo vyzrálý a nejsou pro něj dostupné tak kvalitní nástroje pro vizuální editaci stránky, jako pro Oracle ADF a jejich JDeveloper -- ty však zase nejsou zdarma. Pokud vás komponentový přístup k tvorbě webu v Javě zajímá, tak se zkuste podívat na odlehčené alternativní přístupy, jako je např. Apache Tapestry, nebo Apache Wicket.

S pozdravem,

Vašek Belák