Ahoj.

Tiez nie som v tejto veci profik, ale skusim dat par postrehov.

1.      zmena struktury v db, alebo cokolvek v podvozku

        Pokial oddelis podvozok od webservice ( napr. pomocou ejb ),
        tak zmena sql dotazov bude nutna len v tom danom ejb. Webservicy sa o
zmene
        nemusia vobec dozvediet. Toto sa da tusim naklikat v netbeans, je to
        webservice from existing java bean, alebo take daco. Vyhodou je, ze ten
        podvozok mozes za behu servera menit bez zastavenia sluzieb.

2.      Zmena API danej webservice

        ... znamena, ze sa jedna o uplne novu webservice.
        Imho jedina moznost ako prevadzkovat ws so starym a novym api su 2
samostatne
        ws. Ja osobne to robim tak, ze cislo verzie ws je sucastou url. Neviem,
ako
        inak a ci vobec by sa to dalo obist. Ciste teoreticky ma napada nejaka
        specialna http proxy, ktora by zo soap message urcila, o akeho klienta
sa
        jedna a nasledne transparentne presmerovala request na ws spravnej
verzie.
        To je ale z rise rozpravok, takze s5 na zem.

3.      Zmena API podvozku

        Ak potrebujes zmenit API pod tou ws, vsetko zavisi na tom, o aku zmenu
pojde.
        Niekedy nebudes musiet do ws vobec hrabat a pokial aj ano, zmenis
nanajvys
        par riadkov.

Urcite existuju este nejake sofistikovanejsie sposoby, dal som len hruby
nacrt, povolanejsi nech sa vyjadria.

> Čo všetko bude treba verzovať
>
> 1.            zdrojový kód - používame SVN, takže jednotlivé verzie by sa
> riešili formou vetiev.
>
> 2.            WSDL
>
> 3.            XSD

Wsdl aj xsd mozu byt v svn, nie?