Zdravím,
mám tabulku o milionech záznamů, kde primárním klíčem je long, ale
nejedná se o seqenci.
Dívám se po generickém nástroji, který by mi vrátil pouze N záznamů s
nejvyšším indexem menším než nějaké X,
tedy umí něco, co by se mělo v JDBC řešit takto:
Connection.prepareStatement("select * from tabulka where klic<X order
by klic desc").setMaxRows(N);

Jenomže toto je na řešeno na straně JDBC driveru, nikoli na straně
databáze. Když to chci udělat databázovým strojem,
musím to řešit pro každou DB zvlášť:
Oracle: select * from tabulka where klic<X and rownum=N order by klic desc
MySQL: select * from tabulka where klic<X order by klic desc limit 1,N

Znáte takový generický nástroj, popřípadě dokážete poradit, jak
nastavit Hibernate či iBatis či cokoli jiného, aby mi tuto službu
poskytlo?
Já ne a kamarád Gůgl taky nenapověděl.

Dík moc,
--