OSGI je určitě svělá technologie, ale nepodceňujte inherentní složitost,
kterou si tím zanesete do vlastní aplikace. My jsme šli cestou vlastní
modularizace postavené nad aplikačními kontexty Springu (viz.
http://blog.novoj.net/2007/09/08/serial-modularni-systemy-ve-spring-frameworku/),
ale později vzniklo i open-sourcové řešení na podobném principu:
http://code.google.com/p/impala/

Možná bych zkusil zvážit i toto. Dostanete za to čistou architekturu s
minimálním overheadem navíc. Samozřejmě takových možností jako OSGII mít
sice nebudete, ale ono je to někdy spíš na škodu mávat atomovkou tam, kde
stačí AK-47 ;-)

Honza

Ing. Jan Novotný
http://blog.novoj.net