>  Dovolil bych si moji soukromou domenku ze my starsi harcovnici,

>  kteri v zacatkach bezne delali na jedne crt 13" v 256 urovnich sedi,

>  jsou nadmiru spokojeni kdyz maji peknej monitor 19-21"

>  a prijde jim ze se jim tam vejde uplne vsechno.

No vidíš, a my ještě starší harcovníci, kteří jsme dělali na obyčejných
televizích s rozlišením 32 znaků na 24 řádcích (psal se rok 1980), protože nám
podnik k počítači nic lepšího nekoupil, jsme si rychle a bez problému zvykli.

V podniku jsem měl alespoň TV Junosť s 30 cm obrazovkou, ale doma jsem v zájmu
přenositelnosti používal televizor Šilelis s obrazovkou velikosti větší
pohlednice (od boku bych to střílel na 8“) a k němu připojený počítač
ZX-Spectrum.

Když pak do podniku koupili v 2. polovině 80. let jedno PC-XT (tehdy jsme je
koupili od soukromníka za 140 000 bez pevného disku), tak jsem se naučil dělat
na dvou monitorech, protože monochromatický monitor měl tehdy jinou kartu než
ten barevný. Z CGA karty šel signál do barevné televize, z monochromatické
karty na klasický černobílý monitor se třemi stupni šedi (nesvítí, trochu
svítí, hodně svítí). Ten barevný televizor sice nebyl na programování moc
použitelný, ale nic jiného nebylo. To si tenkrát oči užívaly L.