Celkem by mne zajímalo, který kyberbůh by zajistil vývoj ercache, kdyby ho
neplatila Terracotta, která žije právě a pouze z toho, že ti vohnoutští
obchodníci přeprodávají podporu právě pro tento produkt. Tímto způsobem žije
většina OpenSource produktů.
Kde by byl Linux, kdyby nebylo komerčního produktu RedHat? Ani velké
charisma Richarda Stallmana by nestačilo Debianu či samotnému GNU získat
takový drive, aby se o Linux začaly zajímat velké firmy jako Velká Modrá,
která zaměstnává desítky vývojářů, kteří pracují na Linuxu a GNU a to se ani
nebavím o tisících vývojářů, kteří pracují na dalších open source projektech
(velmi mnoho autorů kódu produktů pod hlavičkou Apache má v emailu @ibm.com)
A nebýt Linuxu (a potažmo RedHatu a jeho IPO), evidentně bychom tu všichni
měli na svých počítačích Windows nebo v lepším případě OS/2.
Nebýt komerčního produktu StarOffice, nemáme otevřenou opici a Open Document
Format.
A tak bych mohl pokračovat. Strašně moc lidí si zvyklo na jednoduchou
rovnici komerční = šunt
Kdy si sakra konečně začnou lidi uvědomovat, že hnutí open source není
softwarový komunismus?

Evidentně jsem zadělal na další flame, ale aťsi.

--
Oto 'tapik' Buchta, ta...@buchtovi.cz, http://tapikuv.blogspot.com

Odpovedet emailem