Nazdar,

ja osobne na novych projektoch pouzivam moznost 2,
zaroven ale si kontrolujem, co to vyygereovalo za SQL, ak sa da uprava
pomocou anotacii - dlzky, not null atd.
Ak nie potom uz SQL. Kedze na zaciatku pouzivam najma in mem DB, po par
pokusoch to je zhruba odladene.
Na upgrade DB uz ale pouzivam SQL, najma po tom, co je to uz v produkcii.

Ale ak ide o napasovanie na existujucu DB, tam bud rucne (alebo pokial sa
pamatam nieco na to malo aj MyEclipse,
ale neviem, ci isto, tam to radsej odporucam urobit rucne)

PS: Hibernate vie aj vygenerovat SQL, ako si predstavuje DB bez toho, aby
tie zmeny sa vykonali,
to dost pomaha s porovnanim s realitou, ci je mapovanie zhruma OK.
(vypis DDL SQL do konzoly napr.)

bye
CoPLaS