Die tag wordt eigenlijk wel en niet gebruikt. Als je die ALIA tag niet
kiest bij de uitvoer dan komt die extra NAME tag niet in het gedcom-bestand.
Dus ALIA wordt omgezet naar NAME. Daar zal wel een reden voor zijn vermoed
ik.

Ik vond dit op internet:

ALIA {ALIAS}:=A pointer to which indicates that another record is suspected
of being the same person. When the suspicions are confirmed, drop the alias
line, combine all data into one record, and delete the other record. Alias
should NOT be used to record alternate names for the same person. (See Name
tag definition.)

Legacy gebruikt dus, denk ik, correct een 2e NAME tag voor een alias.

Zie ook: http://genj.sourceforge.net/wiki/en/manual/alias

Evert

Op 1 oktober 2012 18:45 schreef Fokko Zwart <fozw...@hetnet.nl> het
volgende: