Bij de uitvoer van een gedcombestand heb je diverse mogelijkheden. Voor een
kwartierstaat kies je Focusgroep en dan Voorouders in rechte lijn van de
persoon voor wie je de kwartierstaat wilt maken (Wel opletten dat
Focusgroepen die je eerder hebt gemaakt blijven staan, dus eerst die lijst
wissen > Wis lijst). Zelf kies ik voor een eenvoudige kwartierstaat altijd
de Basis gedcomuitvoer (standaard staat dit op Legacy) en voeg dan
eventueel extra's toe via Aanpassen.
Ook even opletten of de juiste Tekencode is gekozen: Legacy heeft nu
standaard Ansel, dus als je andere programma UTF-8 ondersteunt dan zou je
dat het beste kunnen kiezen.
Evert

Op 21 februari 2013 07:51 schreef michel indevuyst <
michelindevu...@skynet.be> het volgende: