Jouw conclusie is echter dezelfde als die van mij. Het is gewoon niet goed
mogelijk. Als ik zelf zou moeten kiezen dan zou ik 1811 als uitgangspunt
nemen. Dit staat in wikipedia over de invoer van de Burgerlijke Stand:

In Nederland <https://nl.wikipedia.org/wiki/Nederland> werd de burgerlijke
stand pas in 1811 <https://nl.wikipedia.org/wiki/1811> ingevoerd. De
feitelijke invoering verschilt van plaats tot plaats. Zo werden de eerste
huwelijksaktes inAmsterdam <https://nl.wikipedia.org/wiki/Amsterdam> opgemaakt
op 3 maart 1811. De overlijdens- en geboorteaktes beginnen daar op 23 juli
van datzelfde jaar. In Friesland zijn er ook gemeenten waarvan de registers
pas in 1812 beginnen.[1]
<https://nl.wikipedia.org/wiki/Burgerlijke_stand#cite_note-1> In de vrije
gebieden Gemert <https://nl.wikipedia.org/wiki/Gemert_(Gemert-Bakel)> en
Ravenstein <https://nl.wikipedia.org/wiki/Ravenstein_(voormalige_gemeente)>
werd
eind 18e eeuw ook al met de Burgerlijke Stand geëxperimenteerd..

Evert