Hallo,

Ik ben al jaren gebruiker van Legacy en ben sinds kort overgestapt op Legacy 8.
Dit draait op mijn iMacs,  door gebruik te maken van het programma Winebottler.
Eerder had ik dat ook zo met Legacy 7.5.
Vanmorgen kwam mijn echtgenote tot de ontdekking dat er iets mis is met de
datuminvoer. Een datum ingevoerd als 10 1 2005 wordt ‘vertaald’  naar 1 okt
2005. De Amerikaanse notitie van de datum. Uiteraard heb ik gekeken via Opties,
Aanpassen, Datums. Daar staat aangevinkt 21 nov 1953. Deze genoemde
mogelijkheden tot het wijzigen van de datum instelling betreft de uitvoer naar
het programma. Ik kan nergens vinden hoe het format van de invoer is aan te
passen, maar mogelijk zie ik iets over het hoofd.

Het merkwaardige is dat het op mijn netbook onder Windows 10, bij precies
dezelfde settings wel goed gaat. Ook bij eerder gebruik van Legacy 7 op mijn
iMacs hebben we geen problemen geconstateerd.

Heeft iemand een idee waar ik moet zoeken om dit probleem op te lossen?

Met vriendelijke groet,
Jan

Nederlandse Legacy website:

http://www.LegacyNederlands.com

Downloadpagina (wachtwoord: legacy8):

http://www.LegacyNederlands.com/download.html

Om u af te melden van deze groep gaat u naar:

http://www.legacyfamilytree.com/LegacyLists_Nederlands.asp

Berichtenarchief : http://www.mail-archive.com/legacy-nederlands@legacyusers.com

Antwoord per e-mail aan