Van: Legacy-Nederlands [mailto:legacy-nederlands-boun...@legacyusers.com]
Namens Ton van Heusden
Verzonden: donderdag 28 april 2016 21:09
Aan: 'Dutch User List' <legacy-nederlands@legacyusers.com>
Onderwerp: Re: [Legacy-Nederlands] Sekse kind kan niet op onbekend gezet worden.

Alleen in het gezinsblad en de kwartierstaat moet er een keuze gemaakt worden
tussen man of vrouw. Het feit dat de naam cursief is geschreven is duidelijk
een indicatie van het onbekend geslacht. Er is geen andere keuze. Hoe zouden
jullie het dan willen hebben?

In alle andere gevallen wordt het onbekende geslacht wel aangegeven.

Ik kan met de huidige methode wel leven. Een andere keuze is om doodgeboren
kinderen te beschouwen als niet geboren. Er wordt ook geen geboorteakte
opgemaakt (Heel vroeger soms wel). Vervolgens deze kinderen niet in het bestand
opnemen.

m.vr.gr.

Ton van Heusden