Een van de hulpmiddelen van Legacy is de optie “Toon verwantschap”. Als ik die
optie gebruik, en de “proband” als startfiguur gebruik, krijgen alle verwanten
een hen toekomende aanduiding, zoals vader, moeder, achternicht enzovoorts. Tot
mijn verbazing merk ik pas nu, na deze optie al jaren te te hebben gebruikt,
dat deze optie bij diverse  familieleden goed in de fout gaat !

Voorbeeld 1: De echtgenote van een Betovergrootoom van de proband wordt
aangeduid met Vrouw van betovergroottante.

Voorbeeld 2 : De echtgenote van een Oudgrootvader van de proband wordt in lijn
met voorbeeld 1 aangeduid met Vrouw van oudgrootmoeder.

Voorbeeld 3 : Zo heet een echtgenote van een Oudoom              Vrouw van
oudtante.

Voorbeeld 4 : De echtgenoot van een Oudtante heet Man van oudoom.

Enzovoorts, enzovoorts.

Het wemelt van fouten van dezelfde soort in mijn bestand !

Is dit een bekende fout, of heb ik dat alleen zelf?

Ik heb de versie Legacy 9.0.0.198, de laatste versie.

Wim van Haeringen